Monday, May 25, 2009

Mihai Olaru: "Sunt foarte multumit"






Mihai Olaru este unul dintre schiorii care nu a iesit niciodata in fata. Rezultate constante si cateva urcari pe podium la ultimele editii al Campionatului National de Schi Alpin. Sportivul din Predeal vorbeste despre activitatea sa si se arata deranjat de barfele iscate intre schiorii romani.

CARE A FOST CEL MAI DIFICIL MOMENT DIN SEZONUL CE TOCMAI S-A INCHEIAT?
Inceputul perioadei competitionale, deoarece am inceput la parametrii redusi din cauza lipsei pregatirii elaborate. Am simtit lucrul acesta in timpul cursei de la Sofia - Vithosa, unde am simtit ca sunt in stare sa fortez un pic si sa intru in ritm. De acolo inainte totul a decurs normal. Au mai fost momente de scadere a tonusului si formei sportive, mai ales din cauza deplasarilor, care mie nu-mi surad deloc. La fel ca orice sportiv am avut nevoie de putina odihna si refacere. In rest, am avut un sezon de care sunt foarte multumit.
CUM AI REUSIT SA AI PUNCTE MAI BUNE DECAT FRATELE TAU, BOGDAN?
Am inceput sa aplic cat mai mult din cele invatate de-a lungul timpului si am progresat constant. Eu vad evolutia acestui sezon ca un plus al meu, nu ca un minus al fratelui meu. Ideea este ca noi doi am ajuns sa fim de valori asemanatoare pentru ca ne pregatim si concuram impreuna, ne ajutam si muncim la fel. Alt aspect important in aceasta dilema este ca fratele meu a avut, in ciuda rezultatelor bune, un sezon dificil datorita numeroaselor lui accidentari si intreruperi, fapt care l-a incurcat intr-o oarecare masura.
DE CE AI PLECAT DE LA DINAMO?
Vreau sa spun ca am tot respectul pentru Dinamo si le sunt recunoscator pentru ca m-au gazduit. Am plecat de acolo pentru ca nu m-am simtit bine, nu m-am simtit sprijinit si motivat.
AI PUTEA SA TE PREGATESTI CU ALT ANTRENOR DECAT TATAL TAU?
Bineinteles ca as putea sa ma antrenez oricand cu alt antrenor, asta nu e problema, cu faptul ca va trebui sa fie un antrenor mai bun decat tatal meu, in nici un caz mai slab. Am avut de-a face cu numeroase persoane valoroase in tara si strainatate, de la care am avut multe de invatat. Persoane care, in ciuda valorii lor, erau foarte modeste. Pentru aceste persoane port o stima deosebita. As vrea sa-l mentionez aici, printre altii, pe domnii Ante Kostelic si Max Franz, varul marelui schior austriac Werner Franz. Am lucrat la facultatea pe care tocmai am finalizat-o cu oameni foarte priceputi, care-se cunosc bine meseria si intr-adevar isi merita statutul, cu atat mai mult cu cat ei reusesc sa-i faca pe sportivi sa constientizeze lucrurile si sa se dezvolte.
ANUL TRECUT AI VENIT PE LOCUL TREI IN PROBA DE SLALOM URIAS LA CAMPIONATUL NATIONAL. ANUL ACESTA NU AI MAI STRALUCIT. CE S-A INTAMPLAT?
Da, anul trecut m-am simtit foarte bine la Slalom Urias, insa anul acesta am fost cam inconstant. Asta pentru ca m-am mobilizat la Slalom Special si m-am relaxat la restul, dar in acelasi timp nu am fost pregatit la Slalom Urias asa cum ar fi trebuit. La aceasta au contribuit si schiurile noi pe care le-am avut la aceasta proba. Nu am reusit sa ma acomodez foarte repede cu ele. In plus, am fost surprins de o raceala destul de jenanta care m-a slabit intr-o oarecare masura.
BIANCA NAREA SPUNEA CA LA SFARSITUL ACESTUI AN VA INCERCA SA OBTINA CALIFICAREA LA OLIMPIADA. CREZI CA ARE VREO SANSA?
Da. Eu stiu ca Bianca este o sportiva cat se poate de serioasa si hotarata si am incredere ca va putea face tot ce-si propune. Dificultatea este insa termenul prea scurt pe care il are la dispozitie pentru calificare, care se incheie deja la sfarsitul acestui an, iar daca asta doreste trebuie sa se miste repede, sa fie pregatita la cursele de inceput de sezon si la cele din vara-toamna, daca va fi disponibila sa participe la ele. Are insa nevoie de rezultate prompte, de care nu se poate insa plange si dat fiind faptul ca poate face fata unei astfel de provocari. Eu ii doresc tot succesul. Nu mai are mult pana sa reuseasca si isi poate incununa o cariera plina de experiente frumoase.
CAND INCEPI PREGATIREA PE USCAT?
Am inceput-o deja pe 11 mai. Inainte am avut o perioada de pauza. Acum avem un plan de pregatire elaborat, care include si pregatire tehnica pe ghetar.
DRAGOS STAICU A STAT LA CUTIE PANA ANUL ACESTA, CAND A FORTAT SI S-A CALIFICAT LA JOCURILE OLIMPICE IN PROBA DE COBORARE. INTENTIONEZI SA TRECI SI TU DE LA PROBELE TEHNICE LA CELE DE VITEZA PENTRU A OBTINE CALIFICAREA LA OLIMPIADA?
Eu nu cred ca Dragos a fortat anul acesta, ci pur si simplu a fost motivat si a patruns hotarat. El mereu a fost valoros. A stat la cutie, asa cum zici, pentru a avut si el incertitudini si greutati. Un mare impuls i l-a dat noul echipament achizitionat in acest an, dar si sprijinul primit, inclusiv programul pe care l-a desfasurat singur. A contat si experienta acumulata de-a lungul anilor. Nu voi trece foarte repede la proba de Coborare pentru ca nu am suficienta experienta aici si nici prea multe cunostinte in acest domeniu, cu toate ca ma simt bine pe schiurile de viteza. Probele de concurs sunt insa foarte grele, dar nu ma plang de acest lucru, ci de faptul ca nu avem la indemana modalitatile necesare de pregatire. Eu imi doresc sa-mi imbunatatesc performantele la Slalom Special, folosind pentru aceasta si probele de Slalom Urias si de viteza ca si antrenament ajutator.
CE ROL A AVUT STAGIUL DE PREGATIRE PE CARE L-ATI FACUT IN LUNA APRILIE IN AUSTRIA?
Ultimul stagiu pe zapada din acest sezon, din aprilie, a fost unul de incheiere, cu rol de pregatire si studiu tehnic. In fiecare an am avut la dispozitie un astfel de stagiu de pregatire pentru perfectionare. Dat fiind faptul ca la sfarsitul sezonului esti relaxat, mai ales dupa indeplinirea obiectivelor, poti lucra foarte bine. In aceasta perioada sunt pe ghetar si numeroase echipe din Cupa Mondiala. Se lucreaza intens. Noi am avut insa ghinion de vreme rea si nu ne-am putut desfasura pregatirea asa cum am fi dorit.
CARE SUNT OBIECTIVELE PENTRU SEZONUL VIITOR?
Imi doresc o imbunatatire considerabila a punctajului FIS, o constanta a rezultatelor si o stabilitate la nivel superior a formei sportive.

No comments: