Thursday, December 27, 2007

INTAMPLARI DIN TREN

Azi dimineata, la Bacau s-a urcat in tren o castorita urata rau de tot. Slabanoaga, plina de cosuri, ohelarista. Si-a scos regulamentar buletinul, un carnet albastru, o legitimatie de student si biletul de calatorie. Eu m-am culcat si m-am trezit la Adjud. Am avut un soc cand am deschis ochii si i-am vazut fata. Nu am mai reusit sa mai dorm. De la Buzau ne-am aglomerat. Langa urata din Bacau s-a asezat virginul din Buzau. Acelasi aspect: slabanog, cosuri, ochelari. Purta dupa el doua bidoane cu vin alb. S-au dat in vorba. Discutii despre pantomima, fotbal, Sechelariu si borduri. Flacaul e insotit de o ruda, un barbat mai in varsta, slab de ochi. Urata l-a atentionat: "Sa aveti pregatit si talonul de pensie, pe langa bilet!". Mosul se revolta: "Ce talon, duduie? Nu sunt pensionar!". Soc si nimic mai mult! Si-a aruncat buletinul pe masa. Nu avea mai mult de 52 de ani, dar dupa cum arata aveai dubii si daca mai traieste. Mai tarziu s-a spovedit si am aflat ca de cand a taiat porcul a consumat doua vedre de vin. "Sec, sa nu inghete de gerurile astea", a tinut sa specifice. Sa revenim la aripa tanara. Urata a marturisit ca are prieten. A fost o unde de regret in vocea ei. Virginul sufera ca nu mai are loc. Dar i-a dat id-ul de messenger.

No comments: