Ministrul Mediului, Attila KORODI a condus in aceasta dimineata dezbaterea publica pentru proiectul de HG care vizeaza obligativitatea autoritatilor publice locale de a construi piste pentru ciclisti, in Romania.
Este vorba despre “HOTĂRÂREA privind completarea anexei nr. 1 la Hotărârea de Guvern nr.525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată”.
Potrivit acestui proiect, chiar incepand cu anul viitor, toate primariile trebuie sa stabileasca in Planurile Generale de Urbanism conditiile de amplasare a pistelor pentru ciclisti, precum si suprafata minima a acestora. Pistele vor fi construite in functie de numarul de locuitori al localitatii respective si, mai ales, in functie de intensitatea traficului rutier.
Pe parcursul dezbaterii, ministrul Attila KORODI a notat toate propunerile ONG-urilor prezente in sala, propuneri care vor conduce la o forma finala imbunatatita a acestui HG. Ministrul mediului spera ca proiectul completat sa intre in circa doua saptamani in circuitul de avizare interministeriala, urmand ca pana la sfarsitul lunii noiembrie sa ajunga pe masa guvernului, pentru a fi adoptat.
„Incepand cu anul 2009, romanii vor putea folosi bicicletele in spatii special amenajate. Aceasta initiativa a noastra se inscrie in strategia verde pe care Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile o va dezvolta, dincolo de elaborarea ei intr-o simpla pagina de hartie. Ieri am promovat in guvern un act normativ, care completeaza Legea mediului si care interzice constructiile pe spatiile verzi existente deja si, in plus, prevede ca spatiile verzi in localitati sa creasca de 2-3 ori. In acest fel, incepand cu 2009 nu numai ca vom avea piste de biciclete in fiecare localitate, dar si spatiile verzi vor creste semnificativ, astfel incat vom putea spune ca fiecare cetatean va simti cu adevarat beneficiile aplicarii politicilor de mediu in Romania.”
Demersul Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile, de a determina primariile sa construiasca piste de biciclete, vine ca raspuns la problemele inregistrate in tara noastra din cauza traficului intens. Estimarile privind cresterea numarului de masini nu prezinta o perspectiva optimista pentru mediu. Numai in ceea ce priveste Capitala, trei sferturi din totalul de emisii de oxizi de azot provin din trafic.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment