Tuesday, October 9, 2007

Un tânãr cu un singur picior din Sighetu Marmatiei a fãcut turul României pe bicicletã

Un tânãr de 29 de ani din municipiul Sighetu Marmatiei, judetul Maramures, a încheiat, azi, turul României pe bicicletã, pe care l-a fãcut pedalând cu un singur picior, parcurgând 2.340 de kilometri. Ioan Anghel Ardelean a parcurs în medie 150 de kilometri pe zi, iar pânã sã ajungã în Baia Mare a trecut prin 36 de localitãti ale tãrii. Ardelean, care are amputat piciorul stâng imediat sub bazin, a început turul României în data de 20 septembrie pe o bicicletã obisnuitã, nu adaptatã persoanelor cu handicap locomotor. Tânãrul a declarat cã nu a întâmpinat probleme pe parcurs, pe tot traseul având doar douã pene de cauciuc. "Nu a fost greu chiar dacã distanta a fost lungã si a fost prima datã când am avut de pedalat atât de mult. Nu m-am gândit niciodatã sã renunt, mai ales cã pe oriunde mergeam eram aplaudat si lãudat. Cãlãtoria nu m-a schimbat însã deloc, doar mi-a confirmat cã aproape orice se poate dacã ai ambitie si curaj", a declarat Ioan Anghel Ardelean. El i-a îndemnat pe toti cei care au un handicap sã nu se lase bãtuti si sã nu renunte la visele lor. "Pot sã fie probleme mult mai grave decât un handicap locomotor. Ar trebui, totusi, ca persoane ca mine sã fie sprijinite mult mai mult. De exemplu, eu de sapte ani am încercat sã obtin o locuinþã, dar încã nu am reusit", a mai spus acesta. Maramureseanul si-a pierdut piciorul în urma unui accident de tren pe care l-a avut cu 11 ani în urmã, iar pe bicicletã a învãtat sã meargã de nouã ani, când a primit una de la Asociatia pentru Persoane cu Handicap din Sighetu Marmatiei. "A fost greu la început, dar treptat am mers tot mai mult pânã am, reusit sã fac turul României", a declarat acesta. Ioan Anghel Ardelean a spus cã nu a fãcut turul României pentru a impresiona oamenii si a strânge bani pentru proteza specialã de care are nevoie si care costã aproape 40.000 de euro, ci pentru a le da un exmplu celor ca si el. El a fost însotit pe traseu de o echipã de asistentã formatã din trei persoane, care l-a urmat însã cu o masinã. La intrarea în Baia Mare a fost întâmpinat de mai multe persoane, printre care si de seful galeriei sportive din oras, Simi Marcovici, si el un amator de ciclism. Acesta a afirmat, dupã ce caravana a ajuns în centrul Bãii Mari, cã sigheteanul este un sportiv bun. "Abia am reusit sã mã tin dupã el. A mers în vitezã, de parcã nici nu ar fi venit de la un asemenea drum", a declarat Simi Marcovici. Tânãrul din Sighet a spus cã în viitor se gândeste sã meargã cu bicicleta pânã la Bruxelles, iar dacã se va putea, ar dori sã facã turul lumii, acesta fiind cel mai mare vis al sãu.

No comments: