Thursday, December 20, 2007

Achiriloaie: "Bulgarii sunt cu 10 clase peste noi"


Romanul Ionica Achiriloaie s-a intors astazi in tara, dupa ce a participat, timp de doua saptamani, la cateva concursuri cu puncte FIS.


Sorin Anghel: Moldovene...
Ionica Achiriloaie:
Te salut, cu respect!
Sorin Anghel: Si eu te salut! Imi scot casca in fata rezultatelor tale!
Ionica Achiriloaie: Mersi fain!
Sorin Anghel: Pe unde esti?
Ionica Achiriloaie:
Acasa.
Sorin Anghel: Cand te-ai intors?
Ionica Achiriloaie
: Am venit azi noapte.
Sorin Anghel: Cum te-ai pregatit?
Ionica Achiriloaie: Pregatirea a fost buna, atata cat a fost, dar pe viitor trebuie sa iesim mai mult afara daca vrem sa ajungem mai sus. Eu am o problema psihica mare deoarece la concurs nu merg nici macar la 40% din capacitatea din care merg la antrenament. Lucrul asta mi se intampla inca de anul trecut. Mi se intampla numai la concursurile din strainatate. In Romania intotdeauna am mers mai bine cu toate ca miza e mai mare.
Sorin Anghel: Inseamna ca nu ai incredere in tine... De ce iti tremura genunchii?
Ionica Achiriloaie: Asta spun unii. Altii spun ca nu am antrenamente destul in picioare. Este o problema care trebuie neaaparat indepartata daca mai vreau sa raman in carti macar pentru jumate din performantele pe care le visez.
Sorin Anghel: Dar la ce performante visezi?
Ionica Achiriloaie:
Acum un an visam sa merg la Cupa Mondiala. Acum nu-mi doresc sa fiu decat sa fiu in primii 20 de schiori la Cupa Europei. Daca ajung acolo, nu se stie ce imi rezerva viitorul. Sunt unii care isi fac debutul la 30 de ani in Cupa Mondiala.
Sorin Anghel: Crezi ca o sa mai fi schior la 30 de ani?
Ionica Achiriloaie:
Depinde cum decurg lucrurile. Daca o sa ajung la 24 de ani si nu sunt unde imi doresc, atunci probabil ca voi continua sa merg numai la concursurile din tara. O sa fac schi pana cand o sa vina cineva sa-mi zica sa ma las ca ma fac de ras. Cand sunt pe schiuri ma simt minunat. Atunci cand castig e un sentiment unic, pe care vreau sa il traiesc de fiecare data.
Sorin Anghel: Hai sa vorbim despre concursuri acum. Prima oara ai fost la Alleghe. 13 decembrie, abandon in mansa intai la Slalom Urias. Ai debutat cu stangul. Ce s-a intamplat atunci?
Ionica Achiriloaie:
La Alleghe, in prima zi chiar am debutat bine pana in punctul unde am dat de niste trepidatii mai puternice si mi-a sarit schiul a carui legatura era fixata la 140 kg din posibilul de 200.
Sorin Anghel: Ai cazut rau?
Ionica Achiriloaie: Nu, dar era chiar la intrare in ultimul abrupt la cursei si am cazut pe o parte. M-am dus pana la baza abruptului si mi-era imposibil sa continui cursa.
Sorin Anghel: Dar a doua zi, la Slalom Special, ce s-a mai intamplat? Iar ai abandonat...
Ionica Achiriloaie: Acolo am inceput sa merg rau inca din prima mansa. Vazand cat de rau am mers, in mansa a doua am incercat sa merg tare, la risc si am luat o poarta intre picioare. Apropo, nu ii mai spune Slalom Special de 10 ani. Ma mir ca nu ti-a spus nimeni asta pana acum. Se numeste Slalom pur si simplu
Sorin Anghel: Eu ii spun Slalom Special ca sa se faca diferenta dintre Slalom si Slalom Urias. Am fost la Brasov la o sedinta a COSR cu primarii de pe Valea Prahovei si cineva a zis Slalom si Slalom Special. De fapt, era vorba de Slalom Special si Slalom Urias. Daca scriu doar Slalom, lumea il poate confunda cu Uriasul. Intelegi tu cum e treaba?
Ionica Achiriloaie: Inteleg, dar lumea ar trebui sa se invete, ca nu e mare lucru.
Sorin Anghel: In Romania, schiul e un sport prea putin cunoscut. Lumea nu stie cu ce se mananca. Nu ai vazut ca la televizor se dau imagini de la Cupa Mondiala doar atunci cand isi rup aia picioarele?
Ionica Achiriloaie: Si nici nu are cum sa fie. Bulgarii acum 10 ani erau cu noi acolo si acuma sunt 10 clase peste noi. Si la statiuni si la competitori. Stii de ce? Pentru ca i-a interesat. Uita-te numai la Bansko!. Partiile sunt ca in Austria si Elvetia, fara nici un fel de exagerare. Tunuri pe toate partiile... Anul trecut au tinut etapa de Cupa Europei la fete. In vreo doi ani o sa tina si Cupa Mondiala. Si cand o sa vezi Cupa Mondiala la Bansko, la bulgari, normal ca o sa vrei sa te duci sa vezi despre ce e vorba. Si uite asa isi scot investitia in doi timpi. Ca sa nu mai vorbim cum urci cu gondola spre partie. Se vad in stanga si in dreeapta numai santiere unde se construiesc numai hoteluri de patru si cinsi stele si apartamente de lux. Alberto Tomba este numai unul dintre numele mari care investesc acolo.
Sorin Anghel: Hai sa revenim la concursuri. A doua zi la Alleghe, singurul care a termina cursa a fost Norbert Nagy. Cum merge baiatul asta?
Ionica Achiriloaie:
Se vede clar un progres fata de anul trecut. In plus, lucreaza si cu un antrenor italian, care, din cate am inteles, a mers in Cupa Mondiala. Lucrurile noi conteaza mullt.
Sorin Anghel: Dar Razvan Podaru cum ti se pare?
Ionica Achiriloaie: Si el este bun, dar, din cate am inteles, are aceeasi problema ca si mine. Merge mult mai bine la antrenament. Eu zic ca Razvan Podaru chiar are un viitor stralucit in fata si e de urmarit.
Sorin Anghel: De ce nu te-ai mai dus la concursurile de la Tonale?
Ionica Achiriloaie: Am vazut ca pe interenet apare ca nu am luat startul. Probabil cei de la Federatie au uitat sa anuleze inscrierea.
Sorin Anghel: Te-ai dus, in schimb, la Innichen - Monte Elmo.
Ionica Achiriloaie: Da, exact, pentru ca era aproape de unde stateam.
Sorin Anghel: Cum de ai reusit sa termini ambele manse? Nu ti-a mai fost frica?
Ionica Achiriloaie: Niciodata nu mi-a fost frica. E un sentiment pe care nu il pot descrie.
Sorin Anghel: Ce greseli faci timpul concursurilor de obtii rezultate atat de slabe?
Ionica Achiriloaie:
Te referi la greseli tehnice, sa inteleg. Nu ma arcuiesc, nu bag genunchii, nu stau jos, stau in picioare. Sunt o gramada pe care la antrenamente nu le fac.
Sorin Anghel: Ce inaltime ai?
Ionica Achiriloaie:
1,81.
Sorin Anghel: Poate fi asta e explicatie pentru faptul ca nu stai jos? Esti destul de inalt fata de ceilalti schiori din Romania. Nan are cam 1,70, Florentin Nicolae nici nu se vede cand sta in picioare. Poate Janos Szabo sa fie mai inalt decat tine...
Ionica Achiriloaie:
Nu. Nici vorba sa fie asta explicatia. Daca nu ma las jos normal ca nu am de unde sa bag genunchii si sa ma arcuiesc, nu? Toti stau jos. Daca nu stai jos nu ai cum sa schiezi. In ziua de azi, asta e stilul care se practica.
Sorin Anghel: 174 de puncte la Slalom Urias mi se pare un rezultat penibil. Saptamana aia in care ai avut doua abandonuri si o cursa in care ai facut 174 de puncte FIS mi s-a parut o catastrofa. Chiar am scris si pe blog ca esti o catastrofa pe schiuri.
Ionica Achiriloaie:
Am vazut si cineva chiar mi-a dat un sfat sa fac un articol cu titlul “cel mai prost ziarist din lume”, dar e foarte bine ca ma critici. Poate ma trezesc la realitate. Oricum, cand cineva vorbeste despre tine, de bine sau de rau, inseamna ca esti bagat in seama. Va veni si vremea mea, cand n-o sa mai ai ocazia sa scrii de rau despre mine, stai linisit.
Sorin Anghel: Cine e sfatuitorul ala?
Ionica Achiriloaie: Nu-l cunosti si oricum nu o sa-ti spun.
Sorin Anghel: Bine, dar macar sa ii spui ca eu sunt cel mai prost ziarist din lume. Iar el este cel mai prost sfatuitor din lume.
Ionica Achiriloaie:
O sa-i transmit cand ma intalnesc cu el.
Sorin Anghel: Perfect! Daca vrei, ii spun chiar eu, personal.
Ionica Achiriloaie: Nu,e in regula, ii spun si eu.
Sorin Anghel: Ultimul concurs a fost la Sappada, cand n-ai mai cazut.
Ionica Achiriloaie: Partia era destul de plata si era prea de tot daca nu terminam macar cursa aia. Cum de nu m-ai facut schiopul saptamanii?
Sorin Anghel: Am zis ca e bine sa renunt la rubrica aia. Va demoraliza prea tare.
Ionica Achiriloaie: Era faina!
Sorin Anghel: Ma rog, implica si un efort foarte mare. Trebuia ca in fiecare duminica sa stau vreo 6 ore ca sa adun toate rezultatele voastre.
Ionica Achiriloaie:
Nasol
Sorin Anghel: Ce faci de Revelion?
Ionica Achiriloaie: Nu stiu inca. Tu?
Sorin Anghel: Revelionul.
Ionica Achiriloaie:
Unde?
Sorin Anghel: Nu stiu inca.
Ionica Achiriloaie:
Vii la munte?
Sorin Anghel: Asa as vrea. In noaptea de revelion e un concurs de snowboard in Brasov, pe platforma Tractorul. Poate ne vedem pe acolo.
Ionica Achiriloaie: Da, vorbim.

Sorin Anghel: Sarbatori fericite, moldovene!

Ionica Achiriloaie: Multumesc, moldovene!

No comments: