Monday, December 17, 2007

Nagy este multumit de rezultatul de astazi

Norbert Nagy a participat astazi, alaturi de Razvan Podaru si Ionut Achiriloaie, la proba de Slalom Special din cadrul concursului de schi alpin de la Sappada – Italia.

Sorin Anghel: Norbert, cum a fost concursul de astazi?
Norbert Nagy: Partia a fost pregatita asa cum trebuie, cu zapada artificiala. Mie imi place foarte mult asa pentru ca suprafata schiabila este mai dura. Au fost 55 de porti, cu un nivel destul de bun. In prima mansa am cam adormit, dar am recuperate cat s-a putut in mansa a doua.
Sorin Anghel: De ce nu te-ai concentrat asa cum trebuie in prima mansa?
Norbert Nagy:
Nu stiu nici eu. Se intampla de multe ori sa fiu foarte concentrat la maxim inaintea startului, dar stresul te domina si cedezi daca nu ai suficienta experienta si antrenamente multe.
Sorin Anghel: Esti multumit de rezultatul de astazi?
Norbert Nagy: Da!
Sorin Anghel: Pentru tine inseamna rezultat bun atunci cand faci peste 100 de puncte FIS?
Norbert Nagy: Da, pentru ca este mai bine decat sezonul trecut. Sunt pe o panta ascendenta acum, progresez.
Sorin Anghel: Sezonul trecut cate puncte faceai?
Norbert Nagy:
Am facut 140 la prima cursa, dupa care am progresat si am ajuns la 114. Tine cont ce ceilalti schiori se antreneaza 3 luni de zile inainte de primul concurs, in vreme ce eu stau pe zapada numai 3 saptamani. Asta face diferenta. Parintii mei ma sustin financiar si daca nu ar fi ei nu as mai putea sa fac schi.
Sorin Anghel: De ce ai ales sa te pregatesti cu un antrenor italian?
Norbert Nagy: Tatal meu e antrenor de hochei in Italia si asa am reusit sa cunosc un om pasionat si profesionist care ma ajuta cu placere. Cat timp sta tatal meu in Italia , incerc sa profit de conditiile bune de aici.
Sorin Anghel: Dar tatal tau de cand este in Italia? Unde antreneaza?
Norbert Nagy: In fiecare sezon, din septembrie pana in martie, antreneaza in Feltre, provincia Belluno. Tata a fost jucator la echipa nationala de hochei si a participat si la olimpia de la Lake Placid. Cred ca era prin 1980. Antreneaza in Italia de sase ani.
Sorin Anghel: Tu de cand te antrenezi in italia?
Norbert Nagy: Anul trecut am reusit sa ma antrenez o luna. Sezonul asta am inceput la sfarsitul lui noiembrie, cu patru antrenamente pe saptamana.
Sorin Anghel: E vreo sansa sa ajungi vreodata la Jocurile Olimpice?
Norbert Nagy:
A fost candva un vis. Ma multumesc daca ajung vreodata la maximul capacitatii mele. Trebuie sa mai lucrez. Oricum, cei din Bucuresti nu m-ar lasa sa ajung la Jocurile Olimpice.
Sorin Anghel: Cate concursuri mai ai pana de Sarbatori?
Norbert Nagy:
Daca reusesc sa stau aici , as mai avea doua concursuri de Slalom Special pe 22 si 23 decembrie. Depinde foarte mult de programul tatalui meu.
Sorin Anghel: Dar de Sarbatori ce faci? Vii in Romania?
Norbert Nagy: Da. Ma voi intalnii cu prietenii mei si cu motanul Thomas. In ianuarie reincep cursele.
Sorin Anghel: Care sunt cei mai buni schiori din Romania dupa parerea ta?
Norbert Nagy: Ioan Nan, Bogdan Olaru, Iulia Craciun.
Sorin Anghel: Edit Miklos nu iti place?
Norbert Nagy: Mi-a fost colega de clasa. No comment.
Sorin Anghel: De ce esti invidios pe ea?
Norbert Nagy: Nu, deloc. Niciodata.
Sorin Anghel: Ce ai cu ea?
Norbert Nagy: Nu intru in amanunte.
Sorin Anghel: Mie mi se pare ca tu esti un schior mai slab decat Edit.
Norbert Nagy: O respect si atat. N-am avut nici jumatate din conditiile in care se antreneaza ea de cativa ani buni.
Sorin Anghel: A avut conditii pentru ca e buna, nu i-a dat nimeni nimic degeaba.
Norbert Nagy:
Si eu sunt vicecampion al Romaniei. Ar trebui sa fie destul ca sa mi dea sprijin.
Sorin Anghel: Cand ai iesit vicecampion al Romaniei?
Norbert Nagy: Acum doi ani.
Sorin Anghel: Si anul asta, la “nationale”, ce ai facut? Pe cat ai venit?
Norbert Nagy: Pe locul trei la Slalom Special.
Sorin Anghel: Cum,ma, pe locul 3? Pe 3 nu a fost Achiriloaie?
Norbert Nagy: Nu!
Sorin Anghel: Dar Achiriloaie pe cat a fost?
Norbert Nagy: El a fost pe 3 la Slalom Urias.
Sorin Anghel: Anul asta mai vii la nationale?
Norbert Nagy: Da! Ma pregatesc pentru asta . Vreau sa obtin un rezultat cat mai bun.
Sorin Anghel: Ai vreo sansa sa-l bati pe Bogdan Olaru?
Norbert Nagy: O sa fiu oricum foarte aproape daca se tine in conditii bune.
Sorin Anghel: E chiar asa de bun Olaru incat nu poate sa-l bata nimeni?
Norbert Nagy:
Are doua sezoane de pregatire in camp-ul FIS. Cine trece pe acolo si nu progreseaza inseamna ca poate sa se lase. Mi-ar fi placut si mie sa am o sansa, sa merg acolo, dar nu mi s-a acordat.
Sorin Anghel: Acolo merg numai campionii...
Norbert Nagy: Nu asta e conditia. Federatia Romana de Schi si Biatlon decide.
Sorin Anghel: In Romania unde iti place cel mai mult sa schiezi?
Norbert Nagy: Cea mai buna partie este la Azuga, dar trebuie amenajata cum trebuie.

No comments: