Saturday, June 14, 2008
Calificativul "suficient" pentru prima editie a Turului României inclusã în calendarul UCI
Comisarul Uniunii Cicliste Internaţioanle (UCI), italianul Eduardo Margiotta, care a supervizat prima ediţie a Turului României inclusă în calendarul forului internaţional, a acordat calificativul "suficient" competiţiei încheiate, sâmbătă, la Constanţa, cu victoria ungurului Rida Cador. Oficialul UCI consideră că această ediţie a Turului României reprezintă un început, dar îi avertizează pe organizatori că mai au mult de muncă pentru a ajunge la nivelul competiţiilor similare din străinătate. Margiotta s-a arătat nemulţumit de rapiditatea comunicării între arbitri în timpul etapelor. "În competiţiile la care am mai asistat se face informare din trei în trei minute privind situaţia în cursă, avansul pe care un pluton îl are faţă de altul. Aici trebuie să întreb tot timpul cum stau lucrurile, iar până mi se oferă informaţiile, acestea nici măcar nu mai sunt de actualitate, pentru că între timp situaţia se schimbă. Principala cauză a acestor probleme de comunicare este faptul că în caravană sunt prea multe maşini şi prea puţine motociclete. Motocicletele se pot deplasa mult mai uşor în caravană, fără a incomoda cicliştii, de aceea sunt mult mai utile", a explicat comisarul UCI. De asemenea, reprezentantul UCI a mai recomandat organizatorilor să renunţe la informarea făcută prin inscripţii pe şosea şi să folosească panouri, mult mai vizibile, care să fie montate pe marginea traseului. O altă neconformitate cu regulamentul UCI este legată de tricoul galben, al liderului clasamentului general. Pe acest tricou, pe lângă sigla sponsorului competiţiei, ar trebui să existe un spaţiu în care sportivul aflat în posesia tricoului să îşi poată promova propriul sponsor. Margiotta a mai reclamat faptul că în apropierea liniei de sosire nu ar trebui să existe linii de tramvai pe traseu, cum s-a întâmplat în finalul etapei a şasea, de la Brăila. Comisarul UCI consideră că aceste linii de tramvai sunt periculoase, putând provoca accidente rutierilor aflaţi în sprint spre linia de sosire. Un alt minus al Turului României este legat de aplicarea controalelor antidoping. Managerul echipei bulgare Hemus 1896 a reclamat faptul că rutierii nu sunt anunţaţi din timpul cursei că vor fi supuşi controlului antidoping. Potrivit regulamentului UCI, organizatorii trebuie să anunţe, cu 20 km înainte de sosire, care sunt sportivii solicitaţi la controlul antidoping. În Turul României au fost testaţi antidoping primii trei clasaţi şi alţi doi sportivi stabiliţi aleatoriu, ei fiind anunţaţi abia după trecerea liniei de sosire. În final, comisarul italian a recomandat Federaţiei Române de Ciclism şi Triatlon (FRCT) să trimită arbitrii la cursuri de instruire organizate de UCI, pentru a creşte calitatea arbitrajului. Secretarul general al FRCT, Vasile Selejan, a declarat că toate aceste probleme pot fi remediate. "Le putem rezolva pe toate nu până la ediţia viitoare, ci chiar şi într-o lună. Acestea sunt nimicuri, nu sunt probleme complicate. Ele au apărut pentru că nu am respectat strict regulamentul, gândindu-ne că merge şi aşa. Am fost la Turul Turciei, de asemenea inclus în calendarul UCI şi care este sub noi ca organizare", a afirmat Selejan. Vasile Selejan s-a arătat mulţumit de ediţia din acest an a Turului României. "Eu sunt mulţumit, este un bun început. Aştept însă de 12 ani să se repare drumurile, pentru că acum practic facem traseul turului în funcţie de starea carosabilului. Ca nivel valoric sunt mulţumit, iar faptul că un român este între primii zece (n.r. - Dan Anghelache) cred că este o bună performanţă pentru România. Anghelache va câştiga puncte UCI, ceea ce nu s-a mai întâmplat până acum la noi în ţară", a apreciat oficialul FRCT.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment