Tuesday, October 6, 2009

Hotelierii de la munte trebuie sã scadã tarifele cu 20%, pentru un sezon de iarnã profitabil

Hotelierii din statiunile montane trebuie sã scadã tarifele cu peste 20% pe perioada iernii si sã asigure servicii suplimentare pentru a atrage turisti si a avea un sezon profitabil, potrivit purtãtorului de cuvânt al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Traian Bãdulescu.
"Hotelierii de pe litoral au dat un exemplu bun în sezonul de varã, prin faptul cã au scãzut preturile cu 20-25%, pentru cã în an de crizã este nevoie de tarife bune. Încasãrile s-au redus cu 18%, însã numãrul de turisti a scãzut foarte putin sau a stagnat, ceea ce e bine într-o perioadã dificilã ca aceasta. Proprietarii de hoteluri de la munte ar trebui sã urmeze exemplul celor de la mare si sã învete sã meargã pe rulaj, nu pe tarife mari", a declarat Bãdulescu.
El a adãugat cã, pentru a avea un sezon de iarnã bun, hotelierii din statiunile montane ar trebui sã reducã tarifele cu peste 20% si sã asigure servicii suplimentare.
"Ar trebui ca preturile sã scadã cu cel putin 20% pentru ca hotelierii sã iasã cu bine din iarnã, si sã aibã oferte speciale, ca programele de înscrieri timpurii sau servicii suplimentare - o noapte în plus fatã de perioada rezervatã sau gratuitate pentru copii. În acelasi timp, chiar dacã nu încurajãm turismul de week-end, cred cã ar putea exista astfel de oferte pentru cei care vor doar câteva nopti la munte", a afirmat Bãdulescu.
Potrivit reprezentantului ANAT, existã posibilitatea ca în acest an tarifele în statiunile montane sã fie micsorate în ultimul moment, iar gradul de ocupare sã fie de numai 50-60%, în functie de zonã, cu exceptia perioadei sãrbãtorilor, când numãrul turistilor este oricum ridicat.
"Statiunile montane ar trebui sã aibã oferte early booking, dar nu numai prin intermediul Federatiei Patronatelor din Turism. Dacã hotelierii nu vor accepta ideea de astfel de oferte, vom asista la un grad de ocupare redus în sezonul de iarnã", a afirmat Bãdulescu.
El a precizat cã, în ceea ce priveste negocierea tarifelor dintre ANAT si hotelierii de la munte, discutiile se desfãsoarã cu dificultate, având în vedere cã proprietarii de unitãti montane nu sunt grupati în asociaþii, ca cei de pe litoral, iar discutiile se poartã cu fiecare hotelier în parte.
"Se colaboreazã si cu hotelierii de la munte, dar nu existã aceeasi coerentã ca în cazul celor de pe litoral. Mai mult, spre deosebire de litoral, unde 80% dintre turisti pleacã prin agentii, la munte procentul este mai redus. Turismul montan în România nu este excelent, prin agentii nu se vând foarte multe pachete, asa cum se face pentru litoral sau statiunile balneo. Totusi, potentialul este foarte mare, iar un avantaj este cã activitatea se desfãsoarã tot timpul anului, nu doar vara, ca pe litoral. Deja avem probleme cu infrastructura si nu vom atrage turisti dacã mai avem si preturi ridicate", a mai spus Bãdulescu.
Si în acest an, principalele destinatii cu care România concureazã sunt Austria si Bulgaria, unde infrastructura, cazarea sau raportul pret-calitate sunt mai bune, dar si Slovenia, preferatã de turistii individuali.

1 comment:

Bogdan said...

Sincer, prefer sa merg in Austria, ca e la fel de "ieftin" ca pe Valea Prahovei, doar ca sunt niste conditii mult mai bune.