Friday, October 30, 2009

SOC! S-a retras Smaranda Munteanu

Am primit o veste socanta pentru lumea schiului alpin romanesc. Acum cateva minute, un mesaj mi-a poposit in "inbox"-ul de pe Facebook. Expeditorul? Smaranda Munteanu, o romanca din Alaska, cu drept de participare la Jocurile Olimpice de iarna de la Vancouver. Mi-a dat un mesaj soc. A decis sa se retraga din sportul de performanta. De acum inainte se va dedica afacerilor. Si-a deschis un restaurant. Pentru ca sunt mut de uimire, va redau integral mesajul primit de peste "garla".
"Sper ca totul merge bine si ai avut o toamna frumoasa si plina de activitati interesante. Nu imi vine sa cred ca deja a nins acolo!! Prin aceste randuri doresc sa te informez atit pe tine cit si suporterii mei din Romania despre decizia pe care am luat-o in legatura cu cariera mea sportiva. Dupa ce am petrecut 20 de ani in schiul alpin am decis sa ma retrag. Ma uit inapoi cu mandrie la calea unica pe care am ales-o, reusind nu numai sa reprezint Romania in circuitul international dar si sa imi folosesc talentul la obtinerea unei burse de studiu. Nu a fost o sarcina usoara sa indeplinesc amindoua la un nivel inalt. Atat prin generozitatea si sacrificul parintilor mei cat si prin dedicatia mea am reusit sa devin cea mai buna schioara din Romania la probele tehnice si una dintre cele mai bune din Statele Unite. In acest moment de rascrucere, am decis ca fara un suport financiar solid din partea Federatiei Romane, este greu sa continui cariera sportiva la acest nivel. Sunt extrem de onorata ca am fost aleasa sa reprezint Romania la Jocurile Olimpice de iarna din Canada/Vancouver 2010, dar dupa multe dezbateri am luat hotarirea sa refuz aceasta oportunitate. Nu a fost usor sa ajung la aceasta concluzie, considerand ca am rupt traditia familiei de a participa la Olympiada. Tata a fost in 1968, iar sora mea in 2002. Dar in acest moment sunt incintata sa incep un nou capitol in viata mea. Dupa ce am absolivit cu onoare Universitatea din Alaska, am deschis un restaurant care deja a ajuns sa aiba mare succes. Doresc pe aceasta cale sa multumesc tuturor celor care m-au sprijinit de-a lungul carierei mele si urez mult noroc tuturor reprezentantilor Romaniei la Jocurile Olympice din aceasta iarna."
Daca stie ca in Romania a nins, inseamna ca Smaranda Munteanu urmareste imaginile live transmise pe www.jurnalul.ro.
Daca a decis sa se retraga, inseamna ca Smaranda Munteanu nu confunda schiul cu turismul.

2 comments:

Anonymous said...

Nu pre a reprezentat ea lotul Romaniei cam deloc.Doar cand era vorba de olimpiada sau mondiale, era si din lotul Romaniei asa ca nu prea este atat de grav pentru lotul nostru ca sa retras ea .Acum au loc si fetele care muncesc pentru schiul romanesc si nu aveau loc de altii.

Anonymous said...

esti brocolli