Sunday, January 6, 2008

Spalarea claparilor

Încălţămintea de schi trebuie întreţinută cu atenţie. Una dintre cele mai importante operaţiuni este spălarea clăparilor cu care schiaţi.În ceea ce priveşte sporturile de iarnă, românul este destul de snob. Dă bani mulţi pe echipament care nu i se potriveşte din punct de vedere al performanţei şi nici nu-l îngrijeşte pentru a profita de el cât mai mult timp.
CLASIC. Despre schiuri şi plăcile de snowboard toată lumea ştie că trebuie date cu ceară după fiecare zi petrecută pe pârtie. Din păcate, foarte puţini fac acest lucru, motivând că oricum se vor zgâria din nou la următoarea partidă. Cea mai importantă operaţiune o reprezintă spălarea clăparilor, care vă scapă de mirosul cumplit de picioare transpirate. Totul este foarte simplu.
ŞMECHERIE. Introduceţi două degete între supragheata de plastic şi căptuşeală, după care trageţi cu putere în sus. Cu un pic de efort, veţi reuşi să scoateţi bucata textilă care ţine de cald piciorului. După ce aţi făcut acest lucru cu ambii clăpari, introduceţi căptuşeala în maşina de spălat automată. Apoi, cu o cârpă fină sau cu o bucată de vată medicinală şi spirt dezinfectaţi supragheata. După ce procesul de spălare a luat sfârşit, reintroduceţi căptuşeala în structura de plastic. Pentru păstrare, este bine să închideţi clăparul ca şi cum ar fi încheiat. Începeţi această operaţiune cu clapele din zona superioară. Lipiţi şi "ariciul" care se prinde în jurul tibiei. Turiştii obişnuiţi trebuie să-şi spele clăparii la începutul şi la sfârşitul fiecărui sezon. Dar schiorii de performanţă repetă acest lucru lunar. Şi spălarea mănuşilor de schi trebuie făcută cu aceeaşi periodicitate. Nu uitaţi că şi geanta în care purtaţi încălţămintea de schi trebuie curăţată.

Trenurile zăpezii
SNCFR a introdus câteva trenuri suplimentare pe Valea Prahovei. Din păcate, vagoanele acestor noi garnituri nu se potrivesc deloc cu profilul celor ce merg pe traseul Bucureşti Nord – Braşov. Scaunele sunt incomode, călătorii fiind nevoiţi să stea înghesuiţi. Nu există loc pentru bagajele mari, lucru destul de grav în condiţiile în care unii turişti vin cu schiuri şi clăpari. Trenurile sunt pline de atât de mulţi "blatişti", încât conductorul nici nu mai ştie care sunt călătorii care au bilet şi care nu au.

No comments: