Thursday, June 11, 2009

Transfãgãrãsanul, deschis neoficial

Turistii pot urca pe propria rãspundere începând de azi pe Transfãgãrãsan (Drumul National 7C), care leagã judetele Sibiu si Arges, soseaua fiind deszãpezitã de douã sãptãmâni, de drumarii sibieni.
"Oficial, Transfãgãrãsanul este deschis circulatiei în conditii depline de sigurantã, conform graficului, pe 1 iulie. Stim cã se lucreazã la deszãpezirea drumului. Pe propria rãspundere, soferii pot urca pe Transfãgãrãsan, dar recomandãm sã astepte 1 iulie, pentru a circula în conditii de sigurantã", a precizat azi prefectul Constantin Trihenea.
Drumarii sibieni au deszãpezit Transfãgãrãsanul pe un singur fir, pentru a face loc pe sosea celor care urmeazã sã participe la Turul Ciclist al României, dar si turistilor care vin sâmbãtã, la Bâlea, la Serbãrile Zãpezii.
Pânã azi, turistii puteau urca la cota 2.000, la Bâlea Lac, în Muntii Fãgãrasului, doar cu telecabina. Un drum dus - întors costã 30 de lei. Azi, la Bâlea Lac încã mai erau petice de zãpadã.
Traficul rutier a fost închis începând de la 1 noiembrie 2008, pe Transfãgãrãsan, urmând sã fie reluat oficial, în sigurantã, abia pe 1 iulie, a declarat directorul Administratiei de Drumuri Nationale din Sibiu, Liviu Cretu.
Acesta a precizat cã accesul pe Transfãgãrãsan a fost blocat cu indicatoare de circulatie. Soferii care nu le respectã pot strãbate pe riscul lor portiunea de drum cuprinsã între Bâlea Lac si Bâlea Cascadã.
Transfãgãrãsanul este închis oficial timp de opt luni pe an, între 1 noiembrie si 1 iulie.
Oficial, pânã pe 1 iulie, nici o masinã nu mai are voie sã circule pe Transfãgãrãsan între kilometrul 104 (Piscul Negru) si kilometrul 130+800 metri (Cabana Bâlea Cascadã). Deschis circulatiei mai putin de o jumãtate de an, Transfãgãrãsanul strãbate Muntii Fãgãras, de la nord la sud, prin trecãtoarea Bâlea, fiind cea mai înaltã sosea din Europa, la peste 2.000 de metri altitudine. Transfãgãrãsanul începe în comuna argeseanã Arefu, de la kilometrul 61 al DN 7C si se terminã în comuna Cârtisoara (Sibiu), la intersectia cu DN 1. DN 7C Transfãgãrãsan are o lungime de peste 90 de kilometri si douã benzi de circulatie.
Pentru constructia DN 7C s-au dislocat din munte si au fost cãrate cu ajutorul soldatilor trei milioane de tone de stâncã, adicã echivalentul a 6.600 de trenuri cu câte 50 de vagoane pline cu piatrã. S-au executat terasamente în volum de 1,5 milioane de metri cubi, 830 de lucrãri transversale, din care 27 de viaducte si poduri si 290.000 de metri cubi de zidãrie.
Tunelul rutier Capra-Bâlea Lac strãbate masivul Fãgãras, muntele Paltinul, între cotele 2.025-2.042 de metri, fiind constructia rutierã situatã la cea mai înaltã altitudine din România. Lung de aproape 900 de metri, tunelul de pe Transfãgãrãsan este cel mai lung tunel rutier din tarã. Galeria are 4,40 metri înãltime. În tunel existã o singurã bandã de circulatie, care are sase metri lãtime si un trotuar lat de un metru. Aerisirea se face natural, datoritã curentilor puternici de aer ce strãbat tunelul. Tunelul de pe Transfãgãrãsan nu este iluminat artificial.
Politistii rutieri recomandã conducãtorilor auto sã respecte semnificatia indicatoarelor existente la kilometrul 104 si la kilometrul 130+800 metri.

3 comments:

Anonymous said...

Frumos ca vrei sa fi patriot dar totusi sa spui ca avem soseaua aflata la cea mai mare altitudine din Europa e cam prea mult...ti-o spune un drumar...HIHIHI (George Tampa- Brasov)

Anonymous said...

col de galibie din turul frantei la 2665 metri, e doar un exemplu

Navol Oltenita said...

Da, stiu, am fost acolo! (Sorin Anghel)