Tuesday, June 9, 2009

Trei drumuri turistice pentru zona montanã

Consiliul Judetean (CJ) Arges a încheiat, în ultimele sãptãmâni, trei contracte de finantare pentru modernizarea unor drumuri de interes turistic din zona montanã, incluse în masterplanul de dezvoltare turisticã pentru perioada 2008-2018.
Proiectele, finantate în cadrul Programului Operational Regional 2007-2013, vizeazã drumurile judetene de interes turistic Musãtesti - Brãdulet - Brãdetu - Poienile Vâlsanului, Voinesti - Leresti - Voina si Podul Dâmbovitei - Dâmbovicioara - Ciocanu - limita judetului Brasov.
Amenajarea celor trei drumuri va permite crearea unei axe de comunicare între zonele care fac obiectul proiectelor de dezvoltare turisticã si conservare a patrimoniului cultural si siturile turistice care se vor amenaja conform masterplanului de dezvoltare turisticã elaborat pentru zona montanã a judetului Arges.
"Aceste investitii vor îmbunãtãti infrastructura de acces destinatã activitãtii de turism, în vederea sprijinirii cresterii economice, prin crearea unui cadru favorabil atragerii investitiilor. Se va asigura dezvoltarea acestor zone, prin facilitarea schimbului de produse sat-oras, accesul la reteaua de drumuri judetene, nationale si cãi ferate, dezvoltarea agroturismului, turismului balnear, turismului de agrement si de afaceri. Aceastã revitalizare a turismului în regiune va duce la crearea de locuri de muncã durabile, atât în servicii turistice, cât si în activitãti conexe, precum productia artizanalã, realizarea de preparate culinare traditionale, târguri si manifestãri specifice regiunii", a declarat presedintele CJ Arges, Constantin Nicolescu.
Valoarea totalã a celor trei proiecte se ridicã la aproape 45 de milioane de euro. Durata de finalizare a lucrãrilor de modernizare este cuprinsã între 16 si 28 de luni.
Reabilitarea si dezvoltarea DJ 730 Podul Dâmbovitei - Dâmbovicioara - Ciocanu - limita judetului Brasov, în lungime de 10 kilometri, faciliteazã accesul cãtre 14 chei declarate monumente ale naturii, cinci pesteri declarate zone protejate si cãtre Parcul National Piatra Craiului, precum si la monumentele istorice de pe raza localitãtii Dâmbovicioara.
DJ 734 Voinesti-Leresti-Voina, cu o lungime de 19 kilometri, faciliteazã accesul cãtre cabanele si obiectivele turistice din zonã, la traseele montane Iezer - Pãpusa si la barajul Râusor. Calea de acces are si o importantã localã, deoarece este unica legãturã rutierã între DN 73 Pitesti-Brasov si zona agroturisticã Leresti.
DJ 703 I Musãtesti - Brãdulet - Brãdetu - Poienile Vâlsanului, în lungime de aproape 25 de kilometri, faciliteazã accesul cãtre zona centrelor istorice si balneare din Brãdulet, Brãdetu si zona Cheilor Vâlsanului. Se va realiza si o axã de comunicare între zona turisticã si balnearã deja existentã în Brãdet si siturile turistice care se vor dezvolta ulterior, cum ar fi pârtia de schi de la Molivis. De asemenea, se va crea legãtura si cu zona turisticã Vidraru - Cumpãna, care face obiectul unui alt proiect de dezvoltare.
Masterplanul pentru dezvoltarea turisticã a zonei montane a judetului Arges, realizat de Agentia de Implementare a Proiectelor de Dezvoltare, cu sprijinul unor consultanti francezi, cuprinde principalele directii de dezvoltare a turismului din zona montanã si premontanã a judetului, pe o perioadã de zece ani.
Principalele zone turistice incluse în planurile de dezvoltare sunt Curtea de Arges-Lacul Vidraru-Bâlea Lac, Brãdet-Corbi si Câmpulung Muscel-Rucãr-Dâmbovicioara.
Autoritãtile judetene urmãresc atragerea de investitori români si strãini pentru construirea de spatii de cazare si amenajarea unor obiective de interes turistic, precum pârtii de schi sau terenuri de golf. De asemenea, se are în vedere reabilitarea si promovarea în circuitul turistic a monumentelor de patrimoniu din zonã, un exemplu în acest sens fiind cetatea lui Vlad Tepes de la Poienari, ajunsã într-un stadiu de degradare destul de avansat.
Pe lângã dezvoltarea infrastructurii turistice, se are în vedere si obtinerea de finantãri pentru proiecte de reabilitare si dezvoltare a infrastructurii rutiere din zona de nord a judetului, precum si pentru asigurarea utilitãtilor.

No comments: