Wednesday, May 23, 2007

Dentistul nu mai sperie pe nimeni

Multi fug de dentist ca dracu de tamaie, dar se pare ca vorba asta nu e altceva decat o reclama proasta facuta pe nedrept stomatologilor. Durerile dentare sunt cele mai chinuitoare, dar cu greu mi-a venit sa ma las plecat spre dentist. Cum s-a intamplat? Sambata trecuta, durere mare de masea. Beau repede o palinca, sa imi treaca. Degeaba. Durerea era atat de puternica incat imi dadeau lacrimile. Si beam palinca degeaba. Mai rau ca un betiv. Duminica, durerile reapar. Din nou palinca. Din ce in ce mai multa palinca. Dar degeaba. Durerile continua, iar eu continui sa beau palinca. Ma simt prost si ajung sa beau pe ascuns. In baie, pe hol, in timp ce vorbesc la telefon sau pe balcon. Degeaba. Durerea nu dispare. Si vine luni. Farmacie, algocalmin, nurofen forte. Dureri, iau pastile, trece, dar dupa ce mananc durerea apare din nou. Imi vine sa dau cu capul de masa. Ajung acasa, beau o palinca, durerea se mai duce. Apar doua mistere: ori am schimbat palinca, ori palinca isi face efectul numai in combinatie cu medicamentele. Marti imi iau inima in dinti, dau peste un dentist si ma programez pentru seara asta. Pana sa ajung la cabinet, alte crize de masea, rezolvate cand cu palinca, cand cu medicamente. Si cand sa plec la cabinet, a dracu durere a disparut. Ce sa fac acum? Sa beau o palinca? Nu am de ce. Mananc ceva pe drum, ca sa ma doara. Si ma doare, dar cand ajung pe scaunul stomatologului imi trece. Fara sa beau palinca. Imi baga el o sarma prin gura si durerea reapare. Dar ce fel apare? Ingrozitor de tare. Si ma duc si imi fac o radiografie, ma intorc cu ea, urc pe scaun si urmeaza anestezia. Suna inspaimantator, dar nu e deloc asa. Trei intepaturi si nimic care sa doara. Apoi incepe lucrarea. Imi intra in gura tot felul de chestii, imi ies aceleasi chestii, care din cand in cand mai pescuiesc niste resturi dintr-o masea. Am vazut si un nerv, deci n-o sa mai fiu nervos. Cand stomatologul spune: "Gata, asta e tot!" imi vine sa intreb: "Si cand o sa ma doara?". Dar ma abtin pentru ca sunt convins ca dentistul nu mai sperie pe nimeni.

No comments: