Sectorul turistic românesc are nevoie de campanii de promovare pe piata europeanã pentru a convinge vizitatorii strãini sã descopere aceastã destinatie, primul pas în aceatã directie fiind strategia adoptatã în acest an în cazul Sibiului, potrivit conducerii asociatie tour-operatorilor europeni. "România trebuie sã profite de integrarea în Uniunea Europeanã si de avantajele care derivã din acest statut. Numãrul de turisti strãini va creste, nu brusc, dar va creste în viitor. În primul an este mai greu. Sibiul este un prim pas. Este o destinatie bine promovatã", a declarat azi presedintele Grupului Asociatiilor Agentiilor de Turism si Touroperatorilor Europeni (ECTAA), Jan Van Steen (foto), prezent la Bucuresti cu ocazia Adunãrii Generale a asociatiei. Potrivit estimãrilor autoritãtilor române, Sibiul va înregistra în acest an circa un milion de turisti strãini, din care 500.000 în structurile de cazare. Van Steen a spus cã România nu este încã suficient de cunoscutã în Vest, fiind o destinatie nouã pentru multi europeni, obisnuiþi sã cãlãtoreascã în tãri precum Turcia, Spania sau Grecia. Potrivit presedintelui ECTAA, România trebuie sã promoveze mai ales produse care nu existã pe alte piete, cum este segmentul de spa sau turismul cultural. "Nu cred cã România poate concura pe zona de litoral, pentru cã litoral este peste tot, din Spania pânã în Grecia si Turcia", a spus Van Steen. În plus, o campanie de promovare trebuie sã continã douã elemente, respectiv prezentarea destinatiei în sine si raportul calitate-pret. "Turistii comparã preturile din diferite tãri, iar în România, unele hoteluri au tarife prea mari. Un produs turistic este un mix de elemente prin care se încearcã atragerea vizitatorilor, incluzând pretul", a afirmat Van Steen. Reprezentantul tour-operatorilor europeni a precizat cã pe piata europeanã existã o tendintã spre trecerea de la pachete turistice standard la vacante personalizate, ceea ce duce la o segmentare puternicã a ofertei. El a adãugat cã România trebuie, la rândul ei, sã creeze produse care sã respecte aceastã evolutie si sã atragã clienti pentru diferite tipuri de turism, de la cel cultural, la cel de aventurã sau city-break. Potrivit presedintelui ECTAA, în viitorul apropiat, autoritãtile române trebuie sã preia o serie de regulamente europene în domeniul turistic, referitoare printre altele la protectia consumatorilor si calitatea serviciilor, si sã le introducã în legislatia localã. "Probabil cã acest lucru nu se va întâmpla imediat, dar în urmãtorii doi ani trebuie creatã o unitate cu legislatia din vestul Europei", a spus Van Steen. ECTAA reprezintã interesele a peste 120.000 de firme de turism din UE, cu o cifrã de afaceri totalã de 250 miliarde de euro, printre membrii numãrându-se si Patronatul Asociatiei Nationale de Turism (ANAT) din România.
Thursday, May 24, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment