Saturday, August 8, 2009

ELOD PAL PAL FACE SHOW LA MIERCUREA CIUC







Acum cateva minute am avut un soc cand am observat ca postul de televiziune SPORT KLUB transmite in direct TURUL CICLISTIC AL TINUTULUI SECUIESC. Este o premiera absoluta atat pentru televiziunile din Romania, cat si petru ciclismul romanesc. In vreme ce TURUL ROMANIEI se zbate in anonimat, iar rutierii sunt nevoiti sa pedaleze prin gropi si peste linii de cale ferata, TURUL CICLISTIC AL TINUTULUI SECUIESC, competitie sponsorizata de apa minerala TUSNAD are parte de transmisii din elicopter sau de pe motocicleta. Evident ca nu exista acelasi spectacol al cadrelor precum in LE TOUR, dar oricat de antipatici mi-ar fi ungurii nu pot sa nu observ ca au reusit sa dea o mare lovitura prin evenimentul organizat in acest week-end. In toata aceasta manifestare este implicat si Elod Pal Pal, fost schior la CSAM Bucegi Predeal, in prezent student la Viena, la una dintre cele mai puternice universitati din lume. Elod este cel care face prezentarile sportivilor in centrul orasului Miercurea Ciuc, fiind cel care face ca TURUL CICLISTIC AL TINUTULUI SECUIESC sa se prezinte ca un redutabil show pentru spectatori. Maine, la Miercurea Ciuc, are loc ultima etapa. Elod Pal Pal ii asteapta acolo pe toti iubitorii ciclismului, precum si pe colegii sai de la schi alpin. Fostul schior vorbeste curent limbile romana, maghiara, germana si engleza, iar astazi a realizat un interviu in limba italiana.

5 comments:

Thomas said...

Pacat insa ca SportKlub nu are si inregistrari ale evenimentului puse publice si ca nu a existat o implicare a mass-media romaneasca in acest eveniment. Am fost participant ca arbitru pe moto si pot spune ca a fost ceva mare din pct de vedere al organizarii si participarii

Anonymous said...

Dl. Anghel,

sunt un cititor fidel al blogului dv. astfel putand fi la curent cu ceea ce se intampla in lumea schiului din romania si nu numai. Citind insa articolul de mai sus, am ramas dezamagit de atitudinea pe care o afisati.
Citat din articol: "...dar oricat de antipatici mi-ar fi ungurii..."
Ce se poate spune despre un ziarist care face asemenea afirmatii?
Dl Anghel, chiar daca aveti o aversiune atat de evidenta fata de unii concetateni ai dv. nu m-as fi asteptat la asemenea exprimare. Oare atunci cand luati interviu la schiorii "unguri" le spuneti drept in fata acelasi lucru?

As fi vrut sa inchei cu Stima dar nu cred ca e cazul

Attila Kovacs

Navol Oltenita said...

Domnule Kovacs,

Imi pare rau ca v-am dezamagit cu atitudinea mea, dar eu simt o adversitate din partea cetatenilor de nationalitate maghiara atunci cand merg in judetele Harghita si Covasna. Asta o simt in primul rand din faptul ca acesti cetateni romani refuza sa vorbeasca limba romaneasca. O cunosc, dar refuza sa o vorbeasca. Lucrul acesta mi l-a spus chiar unul dintre schiori. Despre un ziarist care scrie "dar oricat de antipatici mi-ar fi ungurii" se poate spune ca tine la tara lui si ca are obiectivitate. Dvs ati rupt fraza dintr-un context anume. Daca nu eram obiectiv, n-as fi remarcat lucrurile bune care s-au petrecut la Turul Ciclistic al Tinutului Secuiesc. Ca urmare, va rog sa nu va mai transformati in victime fara ca cineva sa va atinga. Da, atunci cand stau de vorba cu schiorii de la Miercurea Ciuc, le spun si despre adversitatea mea fata de actiunile separatiste al ungurilor din Harghita si Covasna. Toti schiorii stiu ca eu sunt impotriva ungurilor. Dar asta nu ma impiedica sa dau dovada de obiectivitate si sa apreciez in articolele mele munca unor oameni precum Marton Simon, Eva Tofalvi, Edit Miklos, Kund Kopacz etc. Eu trebuie sa inchei cu stima. Aveti nume de ungur, dar ma bucur ca v-ati descurcat atat de bine in limba romana. Cu respect, Sorin Anghel!

Anonymous said...

Domnule Anghel,

Multumesc pentru raspuns si in urma postarii am incercat sa privesc lucrurile din punctul dv. de vedere. Recunosc ca in acest context aveti ceva dreptate si afirmatiile anterioare pot fi mai bine intelese. Tocmai de aceea si pentru a evita pe viitor interpretari eronate ale celor scrise poate ca ar fi mai bine (doar o sugestie) sa fiti mai explicit in afirmatii. De exemplu, o formulare de genul :."...dar oricat de antipatici mi-ar fi UNII unguri..." cred ca ar fi mult mai obiectiva si ar lasa mai putin loc interpretarii gresite (asa cum am procedat si eu). Refuz sa cred ca aveti aceeasi aversiune fata de toti "ungurii", deoarece nu toti refuza sa vorbeasca limba romana.
Ca si paralela as putea sa dau ca si exemplu unele cazuri cand calatorind prin alte zone ale tarii decat cele locuite si de maghiari, am fost tratat si etichetat in calitate de "ungur" cu termeni nu tocmai favorabili. Si toate astea de catre niste cetateni care nu calatorisera sau traisera in zonele locuite de maghiari, deci in mod clar opiniile lor fiind formate prin informatiile obtinute din mass-media. Ar trebui si eu in acest caz sa spun ca " oricat de antipatici mi-ar fi romanii"? Nu, in nici un caz, doar unii, si anume cei care ma judeca ca si om bazandu-se doar pe informatii nu intotdeauna obiective.
Poate ca exemplul meu nu este tocmai potrivit in acest context, dar cred ca intelegeti ideea. Lasand deoparte diferentele artificial create si intretinute (de anumiti indivizi de ambele parti) as vrea sa adaug faptul ca eu unul am multi priteni romani pe care ii respect, apreciez si pentru care am toata stima si in preajma carora m-am simtit intotdeauna foarte bine. Am speranta ca acelasi lucru este valabil si in cazul dv.
In alta ordine de idei vroiam sa va felicit pentru blog. Postarile dv. sunt obiective dar totusi filtrate prin prisma viziunii si parerii proprii, ceea ce in unele cazuri incita la discutii din partea cititorilor (vezi mai ales schiorii). Dar asta face parte din farmecul de a fi parte dintr-o comunitate virtuala. Ma bucura faptul ca oferiti ocazia de a fi la curent cu ceea ce se intampla in schiul romanesc si pentru cei care fizic s-au rupt de ea de multi ani.

Cu respect,

Attila Kovacs

Bernadeta Szwagiel said...

Domnule Kovacs,

Astazi am scris un nou articol rautacios la adresa ungurilor din Harghita si Covasna. E adevarat, am adversitate doar fata de ungurii care nu vorbesc romaneste.
Imi pare bine ca va place ceea ce scriu pentru blog. Va multumesc pentru felicitari. Da, am o viziune proprie asupra sportului. Imi permit sa imi exprim opiniile pe blog, dar, din pacate, cei care comenteaza pe blog nu vin cu argumente concrete la ceea ce am scris. Comentariile contin, in cea mai mare parte, jigniri, fara ca cei care le fac sa le si probeze.
Cu respect,
Sorin Anghel