Friday, July 24, 2009

Ioan Nan: "Am incredere in mine si stiu ce pot"






De cateva sezoane, schiul alpin romanesc este dominat de catre brasoveanul Ioan Nan. Dinamovistul a suferit de curand o interventie cirurgicala la genunchiul piciorului drept, dar s-a recuperat rapid si este gata sa dea totul pentru a participa la Jocurile Olimpice de la Vancouver.

CUM TE SIMTI DUPA OPERATIA LA GENUNCHI?
Ma simt bine. Nu a fost cine stie ce, dar e vorba totusi de o operatie.
DE FAPT, DE CE TE-AI OPERAT?
Aveam niste dureri, dar usoare. Am facut un RMN si mi s-a spus ca am ruptura de menisc, dar nu a fost asa. Era doar un chist la rotula, pe care medicul l-a indepartat.
CUM STAI CU PREGATIREA FIZICA IN CLIPA DE FATA?
Stau destul de bine. Ma pregatesc in fiecare zi si fac tot ce pot ca sa ajung la un nivel de pregatire fizica cat mai ridicat.
CE ITI LIPSESTE IN ACEST MOMENT?
Deocamdata nu-mi lipseste nimic. Trebuie sa ma antrenez pe uscat si dupa aceea sa ies afara, sa fac pregatire specifica, pe zapada. Asta trebuie sa se intample cat mai curand, dar inainte trebuie sa ma refac asa cum trebuie la genunchi. Lucrul acesta depinde numai de mine.
DE CATE ZILE DE PREGATIRE PE ZAPADA AI NEVOIE INAINTEA PRIMUL CONCURS?
De cat mai multe zile. E in avantajul meu sa ma pregatesc pe zapada, dar trebuie sa tinem cont si de fondurile care sunt.
CAND VEI AVEA PRIMUL CONCURS?
Asta antrenorul trebuie sa stie. Nu am facut inca planul pentru concursurile la care voi merge. Cand o sa fie destul de bine pregatit din punct de vedere fizic, pot incepe sa iau startul in concursuri.
LUMEA SPUNE CA NU MAI AI SANSE SA TE CALIFICI LA JOCURILE OLIMPICE.
Nu raspuns la intrebarea asta. Imi pare rau.
DE CE?
Lumea poate sa zica ce vrea.
BUN! DAR TU CE SANSE CREZI CA MAI AI SA TE CALIFICI?
Pai, deocamdata sunt calificat. Nu stiu ce rost are intrebarea asta atata timp cat eu sunt calificat.
DEOCAMDATA NIMENI NU ESTE CALIFICAT. LISTA VA FI ANUNTATA ABIA IN LUNA IANUARIE.
Da, in fine! Asa e! Da!
CREZI CA VEI PUTEA SA-TI PASTREZI POZITIA ACTUALA DIN CLASAMENTUL FIS?
Eu vreau chiar sa o imbunatatesc si sa ma calific si la Slalom Urias. Asta mi-am propus. Vreau sa mai scad in puncte la Slalom si sa ma calific si la Slalom Urias.
TE DERANJEAZA CA LUMEA NU ARE INCREDERE IN TINE?
Nu.
TU ESTI TOTUSI UN TIP CARE SUFERA.
Eu am incredere in mine si stiu ce pot. Trebuie doar sa ma antrenez. Rezultatele vor veni si ele.
CARE A FOST CEA MAI DUREROASA INFRANGERE PE CARE AI SUFERIT-O IN ULTIMII ANI?
Si acum ma doar faptul ca nu am terminat cursa de la Val d'Isere. Puteam face un rezultat bun. Chiar mi-a parut rau ca am abandonat. Mai aveam putin pana la sosire. Dar asta e, viata merge mai departe.
TOTUSI ACOLO NU POATE FI VORBA DE O INFRANGERE. ERAI LA CAMPIONATUL MONDIAL. IN PLUS, AI SCHIAT FOARTE BINE. O SPUN REZULTATELE, AU SPUS-O SI CEI CARE AU FOST CU TINE ACOLO.
Da, stiu, dar pentru mine a fost o infrangere. Puteam sa termin si sa vin pe un loc bun. Chiar pot spune ca mi-a parut rau pentru ceea ce s-a intamplat acolo.
CAT DE MULT TE-A DURUT FAPTUL CA DRAGOS STAICU TI-A LUAT TITLUL NATIONAL LA SLALOM URIAS?
A fost ceva trecator. Pentru mine, in clipa de fata, este mult mai important sa fac un rezultat bun la nivel international. Bineinteles, este important si titlul de campion national, dar cele mai importante sunt rezultatele din strainatate. Daca voi ajunge la Jocurile Olimpice, vreau sa fac o figura frumoasa.
TOTUSI, VICTORIA LUI STAICU A FOST O SURPRISA, MAI ALES CA TU NU AI PRINS NICI MACAR UN LOC PE PODIUM.
Da, asa e. Asa cum am mai spus, a fost doar ceva trecator. Am stat si m-am gandit la ce am gresit in ziua aceea. Dupa aceea, am fost in Bulgaria si am castigat concursul de acolo, dovedind ca am trecut destul de usor peste ceea ce s-a intamplat la Sinaia.
CE AI GRESIT IN CURSA AIA?
Nu stiu. Nu a fost ziua mea norocoasa.
CREZI CA TE VA MAI INVINGE VREODATA DRAGOS STAICU LA SLALOM URIAS?
Asta vom vedea abia atunci cand vom concura la aceeasi cursa.
DACA NU TE CALIFICI LA JOCURILE OLIMPICE TE LASI DE SCHI?
Nu. O sa mai fac schi si dupa Jocurile Olimpice. Imi place foarte mult si o sa schiez cat timp o voi putea face. Multi dintre schiorii consacrati fac schi alpin de performanta pana la 35 de ani. Voi merge mai departe orice ar fi.
DAR TOTUSI O SA AJUNGI LA 30 DE ANI. ESTI DEJA CEL MAI BATRAN SCHIOR DIN ROMANIA.
Nu ma simt atat de batran, deci voi continua sa fac schi.
DACA NU TE CALIFICI LA JOCURILE OLIMPICE SE POATE SPUNE DESPRE TINE CA AI FACUT DEGEABA SCHI ALPIN?
Imi place ceea ce fac si nu regret nimic.
DUPA CE TE LASI DE SCHI, CE VREI SA FACI?
Deocamdata nu stiu, dar mi-ar placea foarte mult sa fiu antrenor la copii si juniori. Imi place mult sa lucrez cu copii, sa-i ajut sa faca performanta.

1 comment:

Anonymous said...

ATAT???