Wednesday, September 10, 2008

RED BULL ROMANIACS: Românii pregătiţi pentru start!

La cea de a 5-a ediţie a celui mai dur raliu din lume, Red Bull Romaniacs, se vor afla şi 17 piloţi români. Dintre ei, Emanuel Gyenes este principalul favorit.

29 de naţiuni. 210 piloţi la start. Cifre record pentru ediţia a 5-a a competiţiei Red Bull Romaniacs, ediţie la startul căreia se vor afla şi 17 piloţi români.

Emanuel Gyenes, de două ori câştigător al competiţiei de la Sibiu la clasa Expert, este pilotul român cu cele mai mari şanse la obţinerea unui loc în top 10 la clasa Pro, asta şi după performanţa excelentă din Dakar Series Central Europe Rally, unde a terminat pe locul secund la clasa 450 cmc.

"Pentru mine, ediţia 2008 reprezintă cea de a doua la care voi concura in cadrul clasei Pro şi mă aştept să avem un traseu mai greu decât în 2007, mai ales că Martin Freinademetz a decis ca prima zi să fie asemanătoare cu ultima de anul trecut. Practic, pe urcarea care nu este departe de cabana Curmătura şi pe cea de la Guşteriţa la ediţia precedentă au fost foarte puţini piloţi care au putut urca fără ajutor, iar dacă va şi ploua, atunci acestea devin aproape imposibil de trecut. Cei care vor veni sâmbătă în centrul Sibiului vor avea parte de un show adevărat, prologul fiind aşa cum s-a dovedit în anii precedenţi cel mai animat moment al Red Bull Romaniacs. Ca şi rezultat îmi doresc foarte mult să nu mă accidentez pentru a putea ajunge la finalul celei mai dure ediţii de până acum a Red Bull Romaniacs şi sper să obţin o clasare mai bună decât cea din 2007", declară Emanuel Gyenes, concurent clasa Pro.

În afara lui Mani Gyenes, la clasa Pro, va lua startul şi Csaki Ferenc.

La clasa Expert Single, România va fi reprezentată de 4 piloţi: Romeo Dunca (Motoverde Timişoara), Romeo Duicu, Alex Gârbacea şi Mirel Pandrea (toţi trei membri ai clubului Vectra Racing România).

"Anul trecut am concurat la clasa Experţi în echipă cu colegul meu de club, Romeo Duicu, însă dacă în acest an s-a infiinţat categoria Expert Single, am decis să concurăm separat, cu scopul de a vedea dacă singuri putem ajunge la finalul acestei competiţii. Din punctul meu de vedere, Red Bull Romaniacs este o încercare la fel de grea ca şi ajungerea la finişul Dakar-ului. Mă aştept ca anul acesta traseul să fie greu, însă am văzut de anul trecut că dacă ploua, totul devine extrem de dificil. Sper să termin această ediţie pentru că Romaniacs, de la an la an, are un traseu tot mai greu şi aşa cum am spus, dacă în anumite părţi ale traseului va ploua, atunci chiar trebuie să ne considerăm învingători dacă ajungem la final”, spune Alex Gârbacea.

Romeo Duicu, concurentul la clasa Expert Single, spune: "După două ediţii la clasa Experţi (echipe) am vrut o schimbare şi iniţial am decis să concurez la clasa Pro, însă ulterior mi-am dat seama că nu sunt suficient de pregătit şi am decis să merg la Expert Single. Sper să mă clasez în primii 10 la această categorie şi mă aştept ca ediţia din acest an să fie grea pentru că acesta este şi scopul competiţiei. Practic, mergem la Romaniacs pentru a vedea cât de mult rezistăm pe motocicletă în cele mai dure condiţii."

La clasa Expert Team vor lua startul Aaron Gorog, Ciprian Popescu şi Cristinel Babeş, in timp ce Lucian Neaga, care va concura în locul lui Ilie Tache, accidentat cu câteva zile în urmă, Ştefan Cătălin Mitachescu, Mircea Otto, Alain Chefani Valentin, Sebastian Cosor, Vasile Goşa, Daniel Iordan şi Ciprian Secăreanu vor concura la clasa Hobby.

Ediţia a cincea a raliului Red Bull Romaniacs se va desfăşura anul acesta în perioada 13-17 septembrie. Startul va avea loc sâmbătă, cu prologul programat în centrul oraşului Sibiu, iar în celelalte patru zile de competiţie, concurenţii vor străbate aproximativ 200 de km/zi în Munţii Carpaţi.

„Mă bucură amploarea pe care a luat-o acest sport în România. În 2004, la prima ediţie, am avut doar 2 concurenţi români care se luptau să ajungă la finish-ul competiţiei, iar acum, la ediţia a 5-a, avem la start 17 competitori, prezenţi la toate cele 4 clase din acest an - PRO, Expert Single, Expert Team şi Hobby. Cred că vom avea concurenţi români pe podium la clasele Expert Team şi Expert Single. Sper ca tânărul Mani Gyenes să continue şirul bun al rezultatelor din ultima vreme”, afirmă Martin Freinademetz, organizatorul concursului.

No comments: