Peste 40 de furnizori de servicii turistice si-au prezentat, azi, oferta pentru sãrbãtorile de iarnã în cadrul Bursei Nationale de Turism - Munte, Rural, Afaceri, Litoral, care a fost organizatã în Poiana Brasov.
Manifestarea a fost organizatã de Bursa Nationalã de Turism pentru Crãciun si Revelion, Federatia Patronatelor din Turismul Românesc, în colaborare cu Asociatia de Turism Poiana Brasov si Asociatia Nationalã pentru Turism Rural, Ecologic si Cultural.
Bursa Nationalã de Turism a fost organizatã pentru specialistii din domeniul turismului, având ca scop analiza sezonului 2008, precum si contractarea locurilor si negocierea tarifelor pentru Crãciun si Revelion si pentru anul 2009. La bursã, au fost prezenti 42 de ofertanti turistici, reprezentanti ai structurilor de primire turisticã, precum si agentii de turism si tour-operatorii interesati sã încheie contracte pentru 2008-2009.
Potrivit ministrului secretar de stat Lucia Morariu, preturile în general au rãmas constante fatã de anul trecut, înregistrându-se, în anumite cazuri, cresteri de cinci - zece la sutã. Desi preturile din statiunile românesti sunt la mare concurentã cu cele din strãinãtate, uneori chiar mai mari, Morariu spune cã preturile sunt corecte, având nivelul atât de ridicat deoarece existã cerere foarte mare.
"Preturile aplicate în turism sunt în functie de cerere si sunt corecte. Atâta timp cât Poiana Brasov, de exemplu, este totdeauna plinã, chiar dacã preturile sunt asa cum sunt, înseamnã cã existã cerere si, prin urmare, pretul este corect. În momentul în care turistii nu vor mai veni, atunci si preturile vor scãdea", a spus Morariu, azi, într-o conferintã.
Desi preturile sunt extrem de ridicate, Morariu a recunoscut cã nivelul serviciilor este deficitar, cauza principalã fiind lipsa fortei de muncã specializatã care preferã sã lucreze în strãinãtate, tot în turism, pentru salarii mult mai mari.
"Sectorul turismului, alãturi de cel al constructiilor, a fost cel mai afectat din cauza crizei de profesionisti care au plecat sã munceascã în strãinãtate. De asemenea, infrastructura afecteazã foarte mult turismul. Fãrã o infrastructurã solidã nu putem vorbi de cresterea turismului", a adãugat Morariu.
Potrivit sursei citate, 85% din turisti sunt români, iar în ceea ce priveste sãrbãtorile de Crãciun si Revelion românii preferã sã le petreacã mai degrabã în tarã decât în strãinãtate.
"Sãrbãtorile si Revelionul în tarã sunt altfel decât în strãinãtate. Dacã la strãini la ora 0.00 se bea sampanie si se încheie petrecerea, la noi abia atunci începe. Iar preturile, per total, au stagnat sau au crescut cu aproxiamtiv sapte la sutã fatã de anii trecuti, când cresterea a fost de 20- 25%", a precizat Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Românesc.
Lucia Morariu a declarat cã pentru promovarea turismului România are la dispozitie 150 de milioane de euro din fonduri europene, dintre care 55 de milioane euro sunt destiante asociatiilor turistice si administratiilor locale. Proiectele pentru accesarea acestor fonduri administratiile locale trebuie sã prezinte proiecte de promovare a turismului pânã pe data de 16 ianuarie 2009, la Ministerului pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale. Alte 20 de milioane de euro vor fi folosite pentru înfiintare de centre de inforamre turisticã, iar 75 de milioane sunt destiante contructiei brandului României si apoi a promovãrii acestuia.
Tuesday, September 30, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment