Tuesday, February 16, 2010

Campion olimpic pentru un minut!

Proba masculină de sanie a fost câştigată de Felix Loch - 20 de ani - din Germania. România a fost reprezentată de Valentin Creţu, care a trebuit să se mulţumească cu locul 31. În ultima rundă, timp de un minut, sportivul din Sinaia s-a aflat pe prima poziţie a clasamentului.

Valentin Creţu şi Felix Loch au fost cei mai tineri sportivi care au luat startul în cursa de sanie desfăşurată ieri la Whistler Sliding Center. Care este diferenţa? Nemţii au piste de antrenament şi au luat titlul olimpic, noi nici măcar nu îndrăznim să visăm la o bază de pregătire, astfel că Valentin Creţu n-a putut să se claseze decât pe locul 31.

Totuşi, preţ de un minut, în timpul desfăşurării celei de-a patra manşe, sportivul din Sinaia s-a aflat pe primul loc. Fericirea a ţinut până când au început să curgă spre linia de sosire băieţii cu mii de curse în palmares. "A trecut cam repede minutul ăla", spune zâmbind românul, care este mulţumit cu rezultatul obţinut la Jocurile Olimpice. "E mai bine că au mutat startul mai jos. M-am simţit în siguranţă. Au înălţat şi virajul 16 acum, unde a murit Nodar Kumaritashvili, altfel nu ştiu ce s-ar fi întâmplat. Dacă lăsau startul de sus, erau unii sportivi care ajungeau şi la 160 de kilometri pe oră", a explicat Creţu.

DRUMUL CĂTRE GLORIE
"Ca să ai rezultate îţi trebuie multă pregătire specifică pe timp de vară şi o sanie personalizată. Eu am una de serie. Am încercat s-o modelez cumva, să mi se potrivească mai bine. Cred că puteam să mă clasez în primii 25 de sportivi dacă nu făceam prostii în manşa a doua. Atunci am încercat să prind mai multă viteză, dar am greşit", este de părere sportivul în vârstă de 20 de ani. E întotdeauna rezervat în ceea ce spune şi are darul de a-i cuceri pe cei din jur cu vorbele sale. Are o privire luminoasă şi nu se cramponează când trebuie să acorde un interviu pentru o televiziune din Olanda. Rezultatul de la Jocurile Olimpice este doar începutul unui drum pe care şi-l poate desena frumos. Fiind în primul an la seniori, a venit la Vancouver cu gândul să depăşească trei-patru sportivi, dar a avut un rezultat peste aşteptări. Locul 31 nu spune nimic în România, dar pentru sanie e ceva mare. Valentin Creţu a avut în urma sa încă şapte sportivi şi a fost campion olimpic pentru un minut. Cel mai frumos minut din viaţa sa!

STARTUL, DE MAI JOS
Sportivii de la sanie sunt şocaţi de cele petrecute cu Nodar Kumaritashvili şi recunosc că doar decizia organizatorilor de a coborî startul le-a dat curajul să concureze la Jocurile Olimpice. "Sportivii au scăpat de emoţii în momentul în care startul lor a fost dus acolo de unde, de obicei, pleacă fetele. Acum nu mai există frica aia că eşti la Olimpiadă şi te dai pe cea mai rapidă pârtie din lume. Traseul este ca la un concurs obişnuit. Fetele vor pleca de la startul juniorilor. Este mult mai bine aşa, deoarece noi am venit aici ca să ne bucurăm de eveniment, nu să ne speriem la fiecare viraj", a declarat antrenorul Lucian Coftas, cel care se ocupă de pregătirea lui Valentin Creţu.

CU GÂNDUL LA VIOLETA
Astăzi se ţin ultimele două manşe de la sanie - dublu feminin, acolo unde România este reprezentată de echipajul format din Raluca Strămăturaru şi Mihaela Chiraş. Aceasta este una dintre cele mai dificile probe care se desfăşoară la Jocurile Olimpice. Sincronizarea dintre cele două sportive trebuie să fie una perfectă. "Dacă mişcările celor două fete nu se petrec în acelaşi timp, atunci nu ai nici o şansă", a concluzionat antrenorul Lucian Coftas.

Bogdan Macovei a reprezentat Moldova!
Valentin Creţu nu a fost singurul român care a concurat în proba de sanie. În ultima rundă, înaintea sa a plecat Bogdan Macovei, care a reprezentat Republica Moldova. Sportivul este născut la Vatra Dornei, iar acum locuieşte în Iaşi, unde lucrează ca alpinist utilitar. El s-a mulţumit să participe în condiţiile în care acest sport îl practică mai mult din pasiune. "Când nu ai condiţii de antrenament, participarea la Olimpiadă este cel mai important moment al carierei. Mă simt mândru că am venit la Vancouver", a declarat Macovei, care s-a clasat pe locul 33, având o întârziere de peste 8 secunde faţă de campionul olimpic, neamţul Felix Loch.

Eva Tofalvi vrea o tragere perfectă!
După Sprintul de acum câteva zile, România a reuşit să prindă Pursuitul de astăzi, de la Whistler Olympic Park, cu trei biatloniste. Orice sportiv care pleacă de la start cu o întârziere mai mică de un minut se poate bate pentru un loc în faţă. Eva Tofalvi va pleca la 49 de secunde şi 50 de sutimi în spatele slovacei Anastazia Kuzmina, proaspăt campioană olimpică. "Nu-mi doresc decât să trag perfect. Dacă am schiuri bune şi trag bine, sigur o să fac un rezultat bun. Sper să reuşesc să nu-mi măresc întârzierea", a declarat Tofalvi.Celelalte două românce care vor intra în concurs sunt Mihaela Purdea şi Dana Plotogea. Ele trebuie să dea totul pentru a putea prinde un loc în echipa de ştafetă. Pacific Coloseum din Vancouver va fi locul în care românul Zoltan Kelemen va încerca astăzi să-şi găsească locul în primii 24 de patinatori ai lumii. Sportivul din Miercurea Ciuc este conştient de dificultatea concursului, dar are speranţe că va putea prinde un loc care să-i dea dreptul să participe şi la programul scurt. "Am reuşit să mă acomodez cu fusul orar. Nu mai am nici un fel de probleme. Trebuie doar să fiu concentrat şi să nu greşesc", a declarat patinatorul din Miercurea Ciuc. Evenimentul va începe la ora locală 16:15, care înseamnă ora 2:15 la Bucureşti. Favorit la câştigarea medaliei de aur rămâne campionul olimpic Evgeni Pluschenko.

No comments: