Thursday, February 11, 2010

S-a înălţat tricolorul

Festivitatea prilejuită de înălţarea steagului României în "satul olimpic" din Vancouver a reprezentat un excelent motiv pentru sportivi şi antrenori de a scăpa de stresul acumulat de la sosirea în Canada.

Într-o ţinută lejeră, românii au cântat, au dansat şi s-au fotografiat cu mascotele Jocurilor Olimpice într-o festivitate la care iau parte mai mult loturile Andorrei, Algeriei şi Republicii Moldova. După intonarea imnului de stat şi arborarea steagului, sportivii au făcut spectacol, culegând aplauzele celor de pe margine. De la festivitate au absentat Dragoş Staicu, care a rămas să se odihnească deoarece ieri a avut primul antrenament oficial, Ioan Nan, antrenorul Florin Cristea, precum şi întreaga echipă de biatlon. Altfel, antrenorul Daniel Borca a avut o criză de rinichi în urmă cu două zile, acesta speriindu-se din cauza problemelor medicale care i-au apărut din senin. Gheorghe Stoian, antrenor al lotului de biatlon, se simte foarte obosit din cauza schimbării de fus orar. "Tot timpul îmi vine să mă culc. Pe drumul de la Whistler la Vancouver am adormit fără să-mi dau seama. Nu mă simt prea bine, dar trebuie să-mi revin", a explicat Stoian.

Andra Nedelcu are fes tricolor
Ieri după-amiază, schioarea Andra Nedelcu a intrat în "Satul Olimpic" din Vancouver. Sportiva care a prins în ultima clipă un loc la Jocurile Olimpice a fost adusă până la poartă de mama sa, Roxana Nedelcu, care a recunoscut că trăieşte cea mai emoţionantă zi din viaţă. Bunica Andrei a făcut un gest care dovedeşte că dragostea de ţară este mult mai puternică atunci când eşti foarte departe de casă. I-a făcut nepoatei sale un fes tricolor din lână pe care proaspăta "olimpică" îl va purta pe toată perioada Jocurilor Olimpice. "Sunt foarte mândră de el şi o să-l port cu cinste. Familia mea este foarte emoţionată de această realizare, iar eu trebuie să fac totul ca să nu-i dezamăgesc. O să încerc să obţin un rezultat cât mai bun", a declarat schioarea înainte de a intra în Satul Olimpic. Din păcate, organizatorii au decis ca antrenamentele pentru ski-cross, sport la care Andra Nedelcu va reprezenta România, să se ţină la Whistler din cauza faptului că la Cypress, staţiunea unde vor avea loc concursurile oficiale, nu este foarte multă zăpadă. Din acest motiv, românca va trebui să meargă zilnic cu autocarul câte 4 ore pentru a se putea antrena. La Vancouver, Andra Nedelcu este o adevărată vedetă. Vestea că s-a calificat la Jocurile Olimpice s-a răspândit imediat, astfel că a fost solicitată de presa locală pentru interviuri. "Mă simt tare mândră că lumea mă bagă în seamă, dar şi mai mândră sunt atunci când le spun că sunt româncă. Îmi pare bine că am reuşit să mă calific. Acest lucru înseamnă enorm pentru mine. Când am aflat că pot participa la Jocurile Olimpice am uitat de toate grijile. Mi-am făcut imediat bagajul şi am aşteptat să mă prezint la poarta «Satului Olimpic». Acum am puterea să îmi caut un sponsor puternic. În Canada, lumea te priveşte cu mult respect după o participare la Olimpiadă", a mărturisit Andra Nedelcu.

Ruşii sunt cei mai tari
La ediţia de anul acesta a Jocurilor Olimpice, ruşii par cei mai tari. Peste tot prin oraş întâlneşti oameni îmbrăcaţi în hainele oficiale ale Rusiei. În apropierea "Satului Olimpic", la Main Street, ruşii lucrează la amenajarea unui stand imens, mare cât o sală de sport. Deocamdată nimeni nu are voie să pătrundă în clădire, intrarea fiind păzită de angajaţi ai serviciilor de protecţie şi pază de la Moscova. În 2014, staţiunea rusească Soci va găzdui Jocurile Olimpice de iarnă. Altfel, trebuie spus că Olimpiada a crescut enorm de mult preţurile la cazare în hotelurile din Vancouver.

No comments: