Monday, February 15, 2010

Tofalvi, debut cu dreptul!

Biatlonista noastră a obţinut un onorant loc 14 din 88 de participante în proba de 7,5 km - Sprint, iar acum speră să dea marea lovitură la 15 km - Individual. Oricum, sportiva antrenată de Marton Simon a scos deja cel mai bun rezultat din istoria participărilor sale la Jocurile Olimpice.

Primele probe de la Jocurile Olim­pice de Iarnă de la Vancouver au adus şi primele bucurii pentru de­legaţia României. Eva Tofalvi, căci despre ea discutăm atunci când vine vorba despre performanţă la sporturile de iarnă din ţara noastră, a obţinut cel mai bun rezultat din istoria participărilor sale la Jocurile Olimpice. Sportiva antrenată de Marton Simon s-a clasat pe locul 14, în ciuda faptului că această probă nu este favorita sa. "Sunt foarte fericită. Nu-mi vine să cred că am reuşit să nu fac nici o tură de penalitate. După ce am tras din picioare, mi-am dat seama că trebuie să forţez ca să pot scoate un timp cât mai bun. M-au ajutat foarte mult schiurile cu care am concurat. Service-man-ul a ni­merit perfect ceara", a declarat, plină de entuziasm, Eva Tofalvi.

Vremea nu a fost una tocmai bună pentru o întrecere pe zăpadă, numai că românca spune că se putea şi mai rău. "Zăpada a fost moale din cauza ploii, dar era mai rău dacă nin­gea, pentru că ar fi fost mai greu să mă de­pla­sez pe schiuri. În plus, în po­li­gon aş fi avut probleme din cauza vizibili­tăţii. Dacă ninge, nu vezi mare lucru. Pe ploaie te descurci mai bine", a explicat Tofalvi. Eva îşi face acum mari speranţe în ceea ce priveşte proba de 15 km Individual, acolo unde sezonul trecut a reuşit un senza­ţio­nal loc doi în clasamentul final al Cupei Mondiale. "O să fie un pic mai greu din cauza traseului. La proba lungă avem de urcat o pantă lungă şi abruptă. Dar nu-mi fac griji. Dacă trag la fel de bine şi atunci, pot să dau asigurări că o să fac din nou un rezultat bun."


FERICIRE OFICIALĂ

Cursa de sprint a fost urmărită din tribună de Octavian Morariu, preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, Ioan Dobrescu, secretarul aceleiaşi instituţii, şi Puiu Gaspar, secretarul general al Federaţiei Române de Schi şi Biatlon. Cei trei oficiali au trăit la intensitate maximă competiţia, iar la final i-au transmis feli­citări Evei Tofalvi. "Este un rezultat foarte bun pentru noi. Este îmbucurător nu doar cum a tras sportiva noastră atunci când a fost în poligon, ci şi felul cum a schiat, cum s-a deplasat pe schiuri. Eram sigur că dacă o să tragă perfect, va intra în primii 15 la final. Am reuşit să demonstrăm prin acest rezultat că biatlonul românesc are valoare. A contat foarte mult că Eva Tofalvi a venit mai devreme în Canada. Am preferat să cheltuim banii federaţiei pentru acest lucru şi am fost convins că o să fie bine", a declarat Puiu Gaspar.

STOIAN, SCHIMBATĂ CU FERENCZ
Pe lângă Eva Tofalvi, în proba de Pursuit, programată mâine, se vor mai afla Mihaela Purdea - locul 39 - şi Dana Plotogea - locul 49. Din păcate, Alexandra Stoian a prins o zi slabă şi s-a clasat la coada clasamentului. Ea a efectuat patru ture de penalitate şi a trebuit să se mul­ţumească numai cu locul 85, reuşind să le depăşească doar pe Panagiota Tsakiri, din Grecia, Victoria Padial Hernandez (Spa­nia) şi Tanja Karisik (Bosnia-Herţego­vina). Pentru proba de 15 km Individual - cursă programată la 18 fe­bruarie - echipa României, care are voie să participe cu patru sportive, va arăta altfel. Astfel, după cursa slabă de la Sprint, Alexandra Stoian va rămâne pe margine pentru a-i lăsa locul în concurs campi­oanei mondiale de juniori, Reka Ferencz.

No comments: