Tuesday, March 17, 2009

"NU AM FOST DELOC INSPIRATI!"




Lipsiti de inspiratie in alegerea pneurilor, Bogdan Marisca si Sebastian Itu s-au clasat pe locul 5 la Tess Rally Brasov, etapa inaugurala a sezonului 2009 al Campionatului National de Raliuri si poate cea mai dificila etapa din ultimii ani din punctul de vedere al vremii si al starii suprafetei de concurs. Zapada cazuta din abundenta in noaptea premergatoare startului a schimbat dramatic conditiile cunoscute de piloti in urma recunoasterilor. Ca sa fie si mai dificil, zapada de pe probe s-a topit in buna parte dupa ce s-a actionat cu sare si material antiderapant, facand ca alegerea pneurilor sa devina o adevarata loterie. Dupa un start bun, Bogdan Marisca decide sa schimbe anvelopele folosite in primele doua speciale cu cauciucuri de ploaie, alegere care s-a dovedit a fi total gresita. La capatul celor doua zile de concurs, pilotul team-ului clujean Napoca declara:
“Sunt fericit, in primul rand ca, datorita sponsorilor care sunt alaturi de noi, am reusit sa ne aliniem la start si in acest sezon, desi se anunta un sezon foarte dificil din punct de vedere financiar. Tot proiectul l-am inceput mai tarziu decat ar fi trebuit, dar suntem fericiti ca am reusit sa ajungem aici. In ceea ce priveste cursa propriuzisa am inceput foarte bine, asa cum ne-am propus, dupa primele doua probe speciale eram in carti, la un ecart practic nesemnificativ de primul loc, cand a survenit un moment de foarte proasta inspiratie in ceea ce priveste alegerea pneurilor. De fapt am primit informatii gresite despre starea probelor speciale si am ales foarte prost anvelopele. A trebuit sa reducem ritmul destul de mult si doar calitatea anvelopelor Pirelli ne-a ferit de evenimente neplacute si ne-a ajutat sa nu pierdem si mai mult timp. Bazandu-ne din nou pe informatii de pe probele speciale, duminica am ales niste cauciucuri cu o compozitie foarte potrivita pentru acea suprafata de concurs dar, crezand ca va fi mai multa zapada, le-am taiat, le-am modificat profilul si acesta nu a mai corespuns cu starea probelor. Cam cu o ora inainte de a trece prima masina, s-a aruncat cu foarte multa sare pe drum si noi am gasit, in loc de zapada si noroi, foarte multa apa, dar cu o temperatura foarte scazuta. In aceste conditii nu am mai putut recupera nimic din timpul pierdut, mai mult, am mai pierdut o pozitie in clasament. Locul cinci e putin pentru ce ne-am propus, suntem totusi foarte multumiti ca am ajuns la final intr-un raliu extrem de dificil, cu abandonuri de marca. Aceste patru puncte vor conta cu siguranta la un moment dat in economia campionatului. Vreau sa subliniez inca o data performantele cauciucurilor Pirelli, fara care nu reuseam nici atat. Ne vom pregati pentru Timisoara si sper sa decurga altfel lucrurile in viitoarea etapa”, a declarat Bogdan Marisca.
Tess Rally Brasov a fost castigat de echipajul Valentin Porcisteanu/Dan Dobre, locul doi a fost ocupat de Gergo Szabo si Zoltan Kohler, iar ultima treapta a podiumului a fost ocupata de Manuel Mihalache si Janos Soos. Urmatoarea etapa a Campionatului National de Raliuri, Raliul Timisoarei, se va desfasura in perioada 24-26 aprilie.

No comments: