Monday, May 18, 2009

Dan Moldovan: "Ioan Nan este cel mai bun"






E micut, dar plin de ambitie. Are nume romanesc, dar traieste la Miercurea Ciuc. Dan Moldovan este cel mai bun schior din Romania la juniori mici.
CUM A FOST SEZONUL ACESTA PENTRU TINE?
Am avut un sezon destul de bun. Mi-am indeplinit obiectivele in proportie de 100%. Am fost de trei ori pe prima treapta a podiumului. Se poate si mai bine, dar am fost neatent.
AI CONCURAT FOARTE MULT IN ITALIA. DE CE AI MERS ACOLO?
M-am antrenat in Austria, la Innerckrems, in apropiere de granita cu Italia. Eu mi-am propus sa particip la mai multe curse, dar nu am fost primit peste tot. Am ales sa merg in Italia deoarece concursurile de acolo sunt legate si se afla pe o raza de 200-300 de kilometri de la granita cu Austria.
LA PRIMA CURSA, CEA DE LA TONALE, TI-AI LUAT PESTE 25 DE SECUNDE. NU TE-AI SPERIAT?
Nu, pentru ca am fost informat de colegii mei mai mari ca va fi o cursa grea. Eu sunt la primul an de juniori, iar acolo nivelul este unul ridicat, cu mult peste ceea ce se intalneste la noi in tara.
DAR TI-AI LUAT 25 DE SECUNDE. MI SE PARE CAM UMILITOR!
Nu, absolut deloc. Eu, cel putin, nu m-am simtit umilit. A fost primul meu concurs, am avut emotii. In plus, adversarii mei sunt cam cu cinci ani mai mari ca mine. Din acest motiv, ma simteam destul de stanjenit.
CE TE-A DERANJAT MAI MULT? CA AI FOST PE ULTIMUL LOC SAU CA TI-AI LUAT 25 DE SECUNDE?
Faptul ca am fost pe ultimul loc. Secundele nu m-au interesat.
PE PLAN INTERN AI CASTIGAT TREI TITLURI LA JUNIORI MIC. CARE SUNT SPORTIVII CU CARE TE-AI BATUT PENTRU PRIMUL LOC SI CE PARERE AI DESPRE EI?
Am avut cam 3-4 baieti cu care m-am duelat. Este vorba de Mircea Garbea, Elvis Beitula si Andrei Tantos. Cam despre ei imi amintesc. Sper sa nu fi omis pe cineva. Toti s-au pregatit in asa fel incat sa-mi puna probleme.
SUNT FOARTE MULTI SPORTIVI CARE RENUNTA LA SCHI DUPA CE TERMINA JUNIORATUL. TE VEI NUMARA SI TU PRINTRE EI?
Nu, categoric nu! Singurul caz care m-ar face sa ajung in situatia de a ma retrage ar fi o accidentare. Dar sper sa nu se intample asa ceva. Bat in lemn sa nu se intample. Obiectivul meu este sa ma calific la Olimpiada din 2014. Nu ma las de schi fara sa am in palmares o participare la Jocurile Olimpice. Imi doresc chiar o clasare foarte buna acolo. Poate unii vor rade de aceasta afirmatie, vor spune ca-s nebun, dar asta gandesc. Eu sunt de parere ca trebuie sa-mi realizez cel mai mare obiectiv, indiferent de domeniul in care activez. Un designer, daca nu proiecteaza o casa nu e designer. Asa m-as simti si eu daca nu as participa la Olimpiada.
TU, CA ROMAN, CUM TRAIESTI PRINTRE ATATIA UNGURI?
Nu sunt afectat de acest lucru deoarece aici, in Miercurea Ciuc, exista scoli romanesti, gradinite romanesti, absolut tot. In plus, primeaza limba romana. Iar din punctul de vedere al relatiei mele cu etnicii maghiari, pot sa zic ca totul este foarte bine. Am prieteni maghiari, foarte sociabili si de treaba. Am avantajul ca eu cunosc foarte limba lor si o vorbesc fluent.
CUM II VEZI PE ROMANII CARE VOR PARTICIPA LA OLIMPIADA DE LA VANCOUVER?
Dupa parerea mea, ei sunt foarte bine pregatiti. Sper sa poata merge cat mai devreme pe ghetar, pentru a fi in forma buna la Olimpiada. Acum nu stiu ce obiective au fiecare, dar sper sa obtina rezultate cat mai bune.
CARE ESTE CEL MAI BUN SCHIOR ROMAN?
La baieti, Ioan Nan este cel mai bun. La fete nici nu mai are rost sa spun ca Edit Miklos nu are adversar. Trebuie doar sa ne uitam la rezultatele ei.
CE ITI LIPSESTE IN CLIPA DE FATA?
Imi lipsesc sponsorii, dar de lucrul acesta se plange toata lumea. Si eu am nevoie de sponsori deoarece schiul alpin este un sport destul de costisitor, iar un sprijin financiar m-ar ajuta foarte mult. Noua, romanilor, ne lipseste pregatirea pe zapada.

No comments: