Wednesday, April 22, 2009

Alexandru Barbu: "Vreau sa fiu un schior complet"






A devenit cunoscut dupa ce a castigat titlul de campion mondial la juniori mici la "mondialele" de la Maribor. FIS i-a retras titlul pana la urma, dar satisfactia i-a ramas. Alexandru Barbu nu este cel mai bun schior din Romania, dar se poate spune despre el ca se antreneaza cel mai mult.
AI INCEPUT SEZONUL INCA DIN LUNA AUGUST, IN ARGENTINA. TI-A FOLOSIT LA CEVA EXPERIENTA DIN AMERICA DE SUD?
Argentina este buna pentru antrenament. Depinde totul de vreme. Anul trecut vremea nu a fost de partea noastra, din pacate. Din cele 20 de zile petrecute acolo, 16 au fost cu vreme urata, cu vant si ploaie. Concursurile au fost putine si destul de grele din cauza vremii. In anii trecuti, concursurile de acolo erau bune pentru puncte, dar de la an la an au fost din ce in ce mai grele si trebuie sa lupti pentru un rezultat bun.
IN ACEST SEZON AI AVUT 51 DE STARTURI. E MULT SAU PUTIN?
Pentru a putea avea rezultate, numarul starturilor nu este niciodata suficient.
DE CE AI AVUT ATAT DE MULTE ABANDONURI IN ACEST SEZON?
Anul competitional poate fi bun sau rau, cu rezultate sau cu abandonuri.
CE TE-A DETERMINAT SA RENUNTI LA SCHIURILE ELAN PENTRU CELE NORDICA?
Nu am vrut sa renunt, dar a fost o neintelegere cu firma Elan si din acest motiv a trebuit sa ma hotarasc pentru o alta marca. Nordica mi s-a potrivit cel mai bine.
DE CE TI-AI SCHIMBAT ANTRENORUL?
Italianul cu care lucrez acum este mai aproape de stilul meu de viata.
CE SANSE MAI AI SA PRINZI UN LOC CARE SA ITI DEA DREPTUL SA PARTICIPI LA JOCURILE OLIMPICE DE LA VANCOUVER?
Este greu sa raspund acum. Asta o putem discuta in luna ianuarie.
DE CE NU TE ORIENTEZI CATRE PROBELE DE VITEZA? IN ULTIMII ANI S-A DEMONSTRAT CA ESTE MULT MAI SIMPLU SA TE CALIFICI LA OLIMPIADA PARTICIPAND LA CURSELE DE COBORARE DECAT LA CELE DE SLALOM.
Vreau sa fiu un schior complet. E foarte greu, dar imi doresc acest lucru. Din acest motiv fac toate probele.
LUMEA NU ISI EXPLICA CUM NU REUSESTI SA PROGRESEZI DIN MOMENT CE CHELTUIESTI ATAT DE MULTI BANI PE ECHIPAMENT, PREGATIRE SI ANTRENOR.
Bagi mult, scoti putin! Bagi putin, scoti nimic! Atat pe plan material, cat si pe plan profesional.
REZULTATELE TALE DE LA "NATIONALE" TE-AU DEZAMAGIT?
Nu pot sa zic ca nu, dar as fi putut sa reusesc un rezultat mai bun.
CE ZICI? LA "NATIONALE" AU FOST REZULTATELE SURPRINZATOARE?
Pentru mine, cea mai mare surpriza a reprezentat-o Kund Kopacz. Nu m-am asteptat sa schieze asa de bine la Slalom Urias. Merita felicitat. Despre Dragos Staicu, trebuie sa recunoastem toti ca a schiat bine in mansa a doua de la Slalom Urias.
CE TI-A LIPSIT IN ACEST SEZON?
Nimic si totul... Este greu sa spun ca mi-a lipsit ceva.
CAND INCEPI PREGATIREA PENTRU SEZONUL VIITOR?
Cat mai curand posibil. Cred ca la inceputul lunii mai.
MAI PLECI IN AMERICA DE SUD?
Inca nu am definitivat programul pentru vara. Ar fi o solutie sa plec in America de Sud, dar depinde foarte mult de cum va fi vremea.
DIN CAUZA NUMARULUI MARE DE ABANDONURI, SE POATE SPUNE CA A FOST UN SEZON SLAB PENTRU TINE?
Pentru unii da, pentru altii nu! Orice abandon este un pas inainte. Mi-am imbunatatit punctajul atat la Slalom, cat si la Slalom Urias. Poate ca dorinta a fost mai mare decat ceea ce trebuia sa realizez.

13 comments:

Anonymous said...

Titlul de campion mondial de junior se atribuiea pe vremea aceea doar castigatorului categoriei juniori. Eu am obtinut locul 1 la combinata junioriilor 2 loc pe care nu mi l-a retras nimeni nici o data (vezi rezultatele de atunci pe situl fis)

Incepand de la urmatoarea editie se acorda titluri de campion mondial ocupantilor locului 1 la juniori 1 si juniori 2 prevedere de care, din pacate, eu nu am putut beneficia.

Bernadeta Szwagiel said...

Alexandru, eu nu am spus ca ti s-a retras locul, ci ca FIS a spus la acea vreme ca titlul ti-a fost retras. Lumea, in loc sa se bucure, a inceput sa barfeasca. Tu ai castigat acel concurs la acea vreme! Jos palaria! (Sorin Anghel)

Dragos S. said...

Daca nu era nici un baiat calificat pt olimpiada si aveam dreptul la un singur participant de natiune,Alica ar fi fost cel mai in masura sa participe!dupa pararea mea el este cel mai complet schior la ora actuala.Eu il felicit pt ce face si pt ce vrea sa reuseasca si sper sa nu se dea batut niciodata!

Jon said...

Cel mai bun exemplu de progres pentru ca nu s-a dat batut este (din cati cunosc eu) grecul Vasilis Dimitriadis. a facut 17 puncte la 29 ani... cu 2 ani sau asa ceva inainte de acest lucru a fost la un concurs la predeal unde mergea cu se batea cu Nan pentru locul 1. Deci hai Alica...se poate :P :) .

Dragos S. said...

Stai linistit Joane,ca Neala e ffff departe de Vassilis.El mergea 17-19 pcte si acum 4-5 ani pana sa se accidenteze.

Anonymous said...

ce treaba are neala?

Anonymous said...

Dragos cand ai scris acele cuvinte despre Alica ai si crezut ce ai scris, sau doar asa ca este bine sa scrii.Tu scrii ca esti calificat deja dar mai este timp si pentru altii sa se califice pana in ianuarie 2010 asa ca bafta la toti care lupte pentru olimpiada.

Dragos S. said...

Si le urez tuturor care doresc sa ajunga la Vancouver multa BAFTA!!!Dar trebuie sa isi doreasca cu adevarat,sa nu bage de seama toate rahaturile care se intimpla in jurul lor si cel mai important lucru...SA CREADA IN EI!Cat despre Alica,il cunosc de peste 10 ani,am creascut si ne-am antrenat impreuna,drept urmare sunt cel mai in masura sa fac o astfel de afirmatie!

Anonymous said...

Ce nu prea inteleg ce are toata lumea cu olimpiada? Toata lumea fuge pt calificare inloc sa invete sa schieze. Si va certai peninica la fel ca si la interviu lui iulia. Consumati energie si va ocupati de altii in loc sa va vedeti de treaba. Lilla petroczki

Anonymous said...

Cam asa este zice bine Liolo,va cam agitati pe acest blog si pe partie nu prea.

Anonymous said...

Salut Lila! de cand nu te-am mai auzit! sa sti ca agitati sunt cei care au posibilitatea sa se califice..iar dupa parerea mea cei care inca invata sa schieze sunt putin cam in urma! te pup! Bianca Narea

Anonymous said...

Eu zic cine n- are 10puncte are de invatat. Am stat 4 ani in finlanda alta mentalitate si dupa atat timp oameni se Schimba. Lilla

Anonymous said...

nu draga chilotii se schimaba des in general in fiecare zi;;)