Thursday, April 16, 2009

Kinga Bojthe: "N-as renunta niciodata la schiul de pe partie pentru free-ride"
















Anul acesta, Kinga Bojthe, de la CSAM Bucegi Predeal, nu a avut adversar in probele junioarelor desfasurate la Campionatul National de Schi Alpin de la Sinaia. Sportiva din Miercurea Ciuc a devenit campioana nationala la Slalom, Slalom Urias si Combinata Alpina, dar este constienta ca la seniori o asteapta o concurenta mult mai puternica.





AI CASTIGAT TOATE PROBELE DE JUNIORI DE LA CAMPIONATUL NATIONAL. TE ASTEPTAI LA UN TRIUMF ATAT DE CATEGORIC?





Stiam ca am sanse mari sa castig si speram sa fie asa. Dar stresul era mare, pentru ca stiam ca toata lumea asteapta o victorie de la mine. La Slalom Urias credeam ca o sa fie mai greu, nu am exclus nici posibilitatea de a fi batuta. Ma bucur ca am reusit sa castig pentru ca asta a fost dorinta mea. A fost primul sezon in care am castigat toate probele.





TE ASTEPTAI LA ASTFEL DE REZULTATE DUPA CE TE-AI MUTAT LA BUCURESTI?





Faptul ca m-am mutat in Bucuresti din cauza facultatii nu a schimbat lucrurile pentru ca nu vroiam deloc sa ma las de schi. Speram doar sa nu am dificultati mari la scoala din cauza absentelor. La facultate este altfel decat la liceu. Nimeni nu intreaba de ce nu vii. Totusi, daca vrei sa faci treaba si acolo e bine sa vorbesti cu profesorii. Din fericire au fost intelegatori, mai ales profesorul de atelier, unde de altfel as fi avut dificultati.





CE SANSE AI SA OBTII REZULTATE LA FEL DE BUNE SI LA SENIOARE?





La senioare concurenta este mult mai mare, este mai greu sa obtin rezultate. Dar am incredere in antrenorul meu si o sa muncesc. Sunt constienta ca mai am multe greseli tehnice, dar o sa fac tot ce e cu putinta pentru a obtine rezultate cat mai bune si la senioare.





TE ASTEPTAI SA TERMINI PE LOCUL AL DOILEA LA CAMPIONATUL MONDIAL MILITAR?





Acest concurs la care am participat in Italia, numit CaSTA, nu era Campionatul Mondial Militar, ci doar un concurs international care este organizat in fiecare an in acelasi loc. Mondialul Militar se numeste CISM si anul acesta nu a fost organizat. Anul trecut a fost in Austria. A fost a doua oara cand am participat la acest concurs. Se tine o singura proba, Slalom Urias. Anul trecut am obtinut locul 5. Nu ma asteptam sa ies vicecampioana anul acesta. A fost o surpriza foarte placuta si ma bucur pentru ca am prins doua manse bune, mai ales ca eu merg mai bine la Slalom decat la Slalom Urias.





CARE REZULTATE SUNT MAI IMPORTANTE? CELE DE LA "NATIONALE" SAU CEL DIN ITALIA?





Pana acum nu am avut nici un rezultat pe podium in afara tarii si trebuie sa recunos ca nu ma asteptam sa obtin locul al doilea in Italia. Cred ca as fi fost mult mai dezamagita daca n-as fi castigat la "nationale". Sunt experiente diferite si amandoua foatre placute in felul lor. La CaSTA am fost fericita pentru ca am obtinut ceva ce nu speram, iar la "nationale" am fost usurata si satisfacuta cu ceea ce am realizat.





DE CE NU AI LUAT STARTUL LA NICI UN CONCURS FIS?





Pentru ca nu am avut cu cine sa ma duc si pe banii nostrii nu am putut.





AI PARTICIPAT SI LA CONCURSUL INFERNO, DE LA BALEA LAC. CE TE ATRAGE MAI MULT? FREE-RIDE-UL SAU SCHIUL PE PARTIE?





Da, am participat la concursul Inferno. A fost primul meu concurs de free-ride si mi-a placut. Este mai palpitant acest tip de concurs, necesita mai multa adrenalina. Imi place sa particip si la astfel de concursuri, dar n-as renunta niciodata la schiul de pe partie pentru free-ride.





CE LIPSESTE ROMANIEI PENTRU A AVEA REZULTATE LA FEL DE BUNE LA SCHI ALPIN PRECUM LA BIATLON?





Penrtu a avea rezultate mai bune la schi alpin ar fi nevoie de conditii mai bune, adica mai multi bani. Insa bani sunt, daca sunt si rezultate. Este un cerc vicios. Schiul alpin necesita mai multi bani decat biatlonul pentru ca noi avem nevoie si de cartele de exemplu. Si echipamentul este mai scump. Ca sa avem rezultate ar fi nevoie de multe cantonamente in afara tarii, mai ales cand la noi nici zapada nu tine mai mult de 2 luni.





CARE ESTE CEA MAI BUNA PARTIE DIN ROMANIA PENTRU UN CONCURS DE SCHI ALPIN?





Mie mi-a placut mereu partia Lupului la Poiana Brasov. Am prins odata un concurs de Super G foarte bun, cand eram inca copil.





CE SANSE LE DAI SCHIORILOR ROMANI CARE VOR PARTICIPA LA JOCURILE OLIMPICE DE LA VANCOUVER?





Sper sa-si demonstreze toata lumea valoarea. Eu imi tin pumnii stransi pentru toti.





LA COMBINATA ALPINA AI FOST PE LOCUL DOI DUPA MANSA INTAI. DE CE AI PIERDUT ACEASTA POZITIE DUPA MANSA A DOUA?





In primul rand pentru ca nu am vrut sa risc si sa-mi pierd primul loc de la junioare. Nu am mers prea agresiv in mansa a doua. Pe langa acest fapt, Iulia a facut o mansa buna, a venit foarte aproape si de Edit Miklos. Eu am luat mereu bataie de la Iulia Craciun. Ma bucur ca am prins-o macar o mansa.





DACA ESTI TRIPLA CAMPIOANA NATIOANALA DE JUNIOARE, DE CE NU AI MERS LA "MONDIALELE" DE JUNIORI?





Asta-i o intrebare la care nici eu nu cunosc raspunsul exact... Banuiesc ca au decis sa duca doi baieti, Kund Kopacz si Bogdan Olaru, pentru ca ei au avut starturi internationale, si au facut niste puncte FIS.





ACUM, CA LOCUIESTI IN BUCURESTI, MAI AI TIMP SA FACI PREGATIRE PE USCAT?





Sper sa am timp. Oricum, cand pot, vin acasa la Miercurea Ciuc si o sa fiu si vara acasa, ca sa fac pregatire. In afara de asta, pot sa fac si in Bucuresti singura, am nevoie numai de un program, lucru care poate fi usor de rezolvat.





PANA CAND VEI CONTINUA SA FACI SCHI ALPIN?





Imi place la nebunie sa fac schi si o sa fac acest sport cat mai mult timp.





FRATELE TAU, ISTVAN BOJTHE, A CASTIGAT ANUL TRECUTULUI ECOUL MALINULUI. O SA PARTICIPATI SI ANUL ACESTA LA CONCURSUL DIN BUCEGI?





Fratele meu o sa participe cu siguranta. As vrea si eu, dar s-ar putea sa am un alt program in acelasi timp. Si daca nu ajung anul acesta, la anul oricumvreau sa ma duc.

No comments: