Sunday, April 26, 2009

Sorina Sandu, Raduleasca schiului alpin!






Este una dintre schioarele de pe Valea Jiului care a scos capul in lume dupa ce Mihaela Huda a renuntat la schi alpin pentru o cariera in Politie. Sorina Sandu, de la CSS Petrosani, a fost pe podiumul junioarelor dupa fiecare proba de la Campionatul National. Este frumoasa, la fel ca Mihaela Radulescu, studenta la ANEFS, asa cum a fost si Mihaela Radulescu, practica schiul alpin, la fel ca Mihaela Radulescu, si este indragostit de motociclism, la fel ca Mihaela Radulescu. Schiul alpin romanesc poate spune ca are printre sportive o Mihaela Radulescu. Toata lumea o stie drept Soso!
CATE LUNI PE AN TE ANTRENEZI PE ZAPADA?
Pana anul trecut ma antrenam patru luni pe an. In fiecare week-end schiam la Straja, iar in cursul saptamanii ma antrenam in Paring, cu CSS Petrosani. Acum sunt studenta in primul an la Academia de Educatie Fizica si Sport din Bucuresti si nu mai am posibilitatea sa ma antrenez atat de mult cat mi-as dori. Nu ma pot antrena pe schiuri decat la sfarsit de saptamana, in timp ce la Bucuresti nu fac decat pregatire fizica.
CE ITI DORESTI SA FACI DUPA CE TERMINI FACULTATEA?
As vrea sa initiez mai multi copii din Valea Jiului spre sportul de performanta. Pe langa sport, imi doresc sa imi deschid un salon SPA.
CARE ESTE PARTIA PE CARE TE SIMTI CEL MAI BINE?
Imi place foarte mult in Straja deoarece avem partii cu grad de dificultate diferit. Pistele sunt foarte bine intretinute. Cea mai lunga partie are doi kilometri lungime. Pentru competitii, cel mai mult imi place partia Clabucet din Predeal. La fel de mult imi place si in Valea Dorului, la Sinaia.
CARE ESTE PROBA TA PREFERATA?
Slalomul, deoarece este foarte tehnica.
TI SE PARE NORMAL CA O SCHIOARE PRECUM KINGA BOJTHE, CARE STA MAI MULT LA BUCURESTI DECAT LA MUNTE, LA FEL CA TINE, SA CASTIGE TOATE TITLURILE NATIONALE DE JUNIOARE?
Nu e vorba de normalitate, ci de mai mult antrenament. Kinga este o schioare foarte talentata si ambitioasa. Ambitia mea pentru schi nu mai este la fel de mare de cand practic motociclism.
MOTOCICLISM? NU TI-E FRICA?
Nu! Este un sport foarte frumos. M-am indragostit repede de sentimentul de libertate pe care il ai in varful muntelui, dar si de conditiile grele, dar frumoase, ale unei curse. Din pacate, motociclismul nu este practicat de multe fete in Romania.
UNDE AI INCERCAT PRIMA OARA ACEST SPORT?
In urma cu trei ani, in Straja, cand tatal meu a primit o Husqvarna de 250. Am fost foarte curioasa inca de la inceput. Cand il vedeam pe tata atat de entuziasmat de acea "albinuta mica" imi doream sa ma dau si eu. El m-a initiat in acest sport, mi-a cumparat motor si m-a trimis la prima etapa de Campionat Balcanic, la Zarnesti, in 2007. Atunci m-a virusat cu acest sport.
ACUM CE ESTE PE PRIMUL LOC? SCHIUL ALPIN SAU MOTOCICLISMUL?
Pentru a face performanta in cele doua sporturi nu e foarte usor. Necesita mult antrenament si timp. Amandoua sunt foarte costisitoare. Schiul il practic doar de placere. Pentru a face performanta, am nevoie de mai mult antrenament pe zapada, iar acest lucru nu mai este posibil. Traiesc pe premiza ca schiul se face iarna, iar motociclismul in restul anotimpurilor.
CARE ESTE CEA MAI BUNA SCHIOARE DIN ROMANIA LA PROBELE TEHNICE?
O admir foarte mult pe Edit Miklos pentru performantele la care a ajuns, dar ea este o vitezista. Din punctul meu de vedere, cea mai buna slalomista este Sandra Narea.
VA AJUNGE EDIT MIKLOS SA CASTIGE VREO ETAPA DE CUPA MONDIALA?
A avut un drum lung si greu de parcurs pana cand a ajuns in Cupa Mondiala. Dupa parerea mea, de aici incepe greul pentru ea. Noi, toti schiorii din Romania, ne dorim ca ea sa castige cat mai multe concursuri si ii dorim bafta.
LA CE REZULTATE SA NE ASTEPTAM DIN PARTEA ROMANILOR CARE VOR PARTICIPA LA JOCURILE OLIMPICE DE LA VANCOUVER?
Cred ca un rezultat foarte bune ar fi sa termine cursele si sa califice in primii 30 la probele tehnice. Trebuie sa tinem cont ca in Romania schiul alpin nu este ajutat asa cum se intampla in Austria, Italia sau Elvetia.
TE ASTEPTAI SA URCI PE PODIUM LA FIECARE PROBA DE LA CAMPIONATUL NATIONAL?
Sincer, nu! Am ramas chiar uimita. Inainte de Campionatul National am facut un cantonament de o saptamana in Paring.
APROPO DE PARING. ESTI DE ACORD CU SCHIMBAREA NUMELUI STATIUNII?
Nu! Mi se pare o aberatie deoarece sunt cativa oameni care trebuie sa inteleaga ca nu conteaza numele statiunii ci calitatea serviciilor pe care ofera aceasta statiune. Din punctul meu de vedere ar fi multe alte lucruri mai importante care pot contribui la dezvoltarea turismului montan.
CARE ESTE CEL MAI FRUMOS SCHIOR ROMAN?
Bogdan Olaru.
MIHAELA HUDA, TOT DE LA STRAJA, A FOST LA MONDIALELE DE JUNIOARI. TU DE CE NU AI PARTICIPAT NICIODATA LA ACEASTA COMPETITIE?
A trebuit sa merg acum doi ani, m-am antrenat, dar din cauza faptului ca nu am avut puncte FIS, au trimis-o pe Raluca Ionescu. Mi-a parut rau ca nu am mers pentru ca era o experienta in plus. Dupa ce am vazut rezultatele celor doi romani, nu cred ca eram in stare sa fac un rezultat mai bun.

15 comments:

Raluca said...

Draga Soso,
te afli intr-o eroare. Eu n-am fost niciodata la o etapa de Campinate Mondiale de Juniori; am fost la Jocurile Olimpice ale Tineretului. Nu stiu de ce ti se pare ca punctele FIS pe care eu le aveam si tu nu, mi le-ar fi oferit cineva. In general se castiga greu acele puncte.

Bernadeta Szwagiel said...

Raluca, Sorina Sandu nu are nimic cu tine. Chiar am intrebat: II PORTI PICA RALUCAI IONESCU PENTRU ACEST LUCRU? Si ea mi-a raspuns: NU, CHIAR NE INTELEGEM BINE, DAR A FOST GRESEALA MEA, CA NU AM MERS LA MULTE CONCURSURI EXTERNE. Nu am mai publicat aceasta intrebare deoarece nu mi-am imaginat ca se pot naste dispute pe seama acestui interviu. E greseala mea si imi cer scuze pentru eroarea facuta. (Sorin Anghel)

Raluca said...

Nici eu nu-i port pica. Dar trebuie sa respectam adevarul. Reiesea ca i s-a facut o nedreptate, ceea ce nu e adevarat. "Au trimis-o pe Raluca" ... daca ar fi fost scris "a participat Raluca" nu as fi avut niciun comentariu.

Bernadeta Szwagiel said...

Eu sunt de parere ca gresesti. Ea spune ca din cauza punctajului FIS nu a participat. Nu a zis niciodata ca i s-a facut vreo nedreptate. Fata chiar nu e scandalizata pe treaba asta. Chiar a spus ca nu ar fi facut un rezultat mai bun decat cele pe care le-au avut romanii care au participat la acea competitie. (Sorin Anghel)

ginok said...

cel mai frumos schior roman e Olaru pt ca nu m-a vazut pe mine! =))))

Anonymous said...

bine ca nu ta- vazut pe tine facea fata vreun shok

MIHAELA said...

SI EU VREAU SA FIU CA MIHAELA RADULESCU:x

ANDREEABALAN said...

DA CE E ASA TARE SA FII CA MIHAELA RADULESCU?:-j

becali said...

esti proasta te crezi mai frumoasa ca michaela radulescu ca dac ar fi sa te bat mai da in judecata

Anonymous said...

lasama sati zic eu tie deontolocic ceva :p,cu rest .....,si nui frumos sa accepti atata reclama ca nu esti chiar asa tare

Anonymous said...

ba dac e s-o luam deontologic ,frumoasa esti ,da nu ca mihaela ,esti musculoasa

Anonymous said...

felicitari sorina,la endurocross moeciu ai fost SUPER,tine-o tot asa!!!

Anonymous said...

fapte nu vorbe, adevaru e dincolo de noi, sau de voi

Zapacita said...

Buna,

Imi doresc foarte mult sa-i iau un interviu Sorinei Sandu pentru o revista.
E posibil sa-mi trimiteti si mie datele ei de contact prin email? :)
Multam!

Anonymous said...

Apropo,am avut si eu ocazia sa o vad si eu pe sorina pe motor(nu o cunosteam nici din cea mai mica poveste),la ktm test drive din cluj.prima data parea o fetitza simpatica de la inscrieri(polus cluj)...a disparut o vreme dupa care a revenit in echipament,s-a urcat fata mea pe motor..nu razbea motoru` cum mergea ea :)),si a doua oara am vazut-o tot in cluj,in hoia pe dirt calumea,e DIVA MOTOCROSSULUI m-a lasat fara cuvinte o fata de 19 ani pe motor de cross/enduro!! iti tin pumnii soso :),poate o sa am ocazia si eu sa te cunosc personal..dupa ce mai invatz pe motor :))