Thursday, April 30, 2009

Ioan Achiriloaie: "Staicu are hernie de disc"
















Sezonul acesta i-a mers destul de prost. Cand parea in forma, interveneau problemele medicale. Iar dupa ce starea de sanatate ii revenea la parametri de concurs, era din nou iesit din forma. Ioan Achiriloaie este unul dintre cei mai inconstanti schiori din Romania.
SEZONUL ACESTA AI CONCURAT DESTUL DE PUTIN IN STRAINATATE. CARE A FOST MOTIVUL?
Am avut probleme de sanatate. In mod normal, ar fi trebuit sa particip la Campionatul Mondial de Juniori, dar, din nefericire, nu s-a mai putut. Eu am vrut sa merg la cursele de afara dupa Campionatul National, dar nu a fost sa fie.
DE CE AI SCHIMBAT FURNIZORUL DE ECHIPAMENT INAINTE DE STARTUL SEZONULUI?
Schimbarea mi-am propus-o inca de la sfarsitul sezonului trecut, de cand am vazut ca toate schiurile pe care le avusem pana atunci nu m-au satisfacut. Ba mai mult, nici nu rezistat! Anul trecut am inceput cu Nordica. Doua perechi de Slalom le-am facut praf. S-au indoit si s-au exfoliat. Venea Campionatul National si eu nu aveam schiuri pentru proba de Slalom. Atunci, norocul meu a fost Alexandru Barbu, care, ca de fiecare data, m-a ajutat si mi-a facut rost de doua perechi de schiuri Volkl. El m-a ajutat mereu si ii voi recunoscator pe viata pentru acest lucru. Intr-o buna zi sper sa-i intorc favorul. Am decis cu antrenorul Florin Cristea ca schiurile de la Atomic mi se potrivesc cel mai bine. Asta parea cea mai buna solutie si am avut dreptate.
DACA TOT A VENIT VORBA DE ALEXANDRU BARBU... DE CE CREZI CA NU ARE CONSTANTA IN REZULTATE?
Lucrul acesta numai el poate sa ni-l spuna. Fiecare schior are calitatile lui. Poate inca nu a reusit sa-si definitiveze stilul. Oricum, eu cred ca el va ajunge sus, foarte sus, daca va continua in acelasi fel. El trebuie sa fie un exemplu pentru noi.
IN DECEMBRIE, ALEXANDRU BARBU L-A INVINS LA O CURSA LA BANSKO PE IOAN NAN SI MULTA LUME CREDEA CA MOMENTELE DE GLORIE ALE LUI NAN AU APUS. NU A FOST ASA DELOC! NAN L-A INVINS PESTE TOT PE UNDE L-A PRINS PE ALEXANDRU BARBU. CAT TIMP VA MAI TRECE PANA CAND SE VA GASI UN ROMAN CARE SA-L INVINGA PE NAN?
Atunci, in decembrie, nu a fost deloc o surpriza pentru mine! La cat s-a antrenat in ultimii ani Alexandru, nu m-a mirat deloc! Nu a fost prima oara cand Alexandru Barbu l-a invins pe Ioan Nan! Acelasi lucru s-a intamplat si la Pitzstall, acum doi ani, cand Alexandru era antrenat de catre austriacu; Christian Reif. Nan a plecat cu numarul 24, iar Barbu cu 97. Oricum, acesta ar trebuii sa fie un semnal de alarma pentru Ioan Nan.
NAN NU SE MAI AFLA ACUM PE O POZITIE CARE SA-I DEA DREPTUL SA PARTICIPE LA JOCURILE OLIMPICE. CE SANSE CREZI CA MAI ARE SA PRINDA OLIMPIADA?
Depinde numai si numai de el!
EL SPUNE CA SITUATIA NU ESTE GRAVA SI CA VA INTRA DIN NOU IN PRIMII 500 DE SCHIORI LA SLALOM DEOARECE SE VOR RETRAGE MULTI SCHIORI IN ACEASTA VARA.
Ma indoiesc ca vara aceasta se vor retrage multi schiori. Oricum, eu nu sunt cel mai in masura sa ma exprim. El este colegul meu la Dinamo si totodata este roman! Eu mi-as dori ca el sa se califice!
LA CAMPIONATUL NATIONAL DE LA SINAIA, DUPA MANSA INTAI DIN CADRUL PROBEI DE SLALOM DE LA SENIORI AI ACUZAT DURERI LA SPATE SI NU AI MAI LUAT STARTUL IN MANSA A DOUA. UNII DINTRE PARTICIPANTI AU SPUS CA NU AI MAI CONCURAT IN MANSA A DOUA DEOARECE SCHIASEI FOARTE PROST IN MANSA INTAI. CARE ESTE ADEVARUL?
Refuz sa cred ca a spus cineva lucrul asta. Acelea nu au fost simple dureri, ci o criza. Ca sa pot sa particip la urmatoarele zile am fost nevoit sa fac injectii si altele. Abia puteam sa stau in picioare. Nici macar nu am reusit sa ma descalt singur ! Oricum, dupa ce am facut analize, s-a descoperit ca am hernie de disc! Ce pot sa spun mai mult de atat?
DACA AI HERNIE DE DISC, CUM MAI POTI CONTINUA SA FACI SCHI ALPIN?
Pentru moment, acesta este un semn de intrebare. Sincer sa fiu, eu nici nu vreau sa ma gandesc ca voi fi nevoit sa ma opresc. Trebuie doar sa fiu foarte atent si sa-mi urmez tratamenul, iar din toamna sunt sigur ca voi putea sa continui cu schiul la cel mai inalt nivel. Oricum, nu sunt singurul din Romania cu astfel de probleme. Si Dragos Staicu are hernie de disc. E singurul baiat care in momentul aceasta este calificat la Olimpiada. Si e calificat la Coborare!
LA CE REZULTAT TREBUIE SA NE ASTEPTAM DIN PARTEA LUI DRAGOS STAICU LA JOCURILE OLIMPICE IN CONDITIILE IN CARE EL ARE HERNIE DE DISC?
Eu chiar nu sunt omul care sa se poata exprima in situatia asta. Asta trebuie sa il intrebi pe el. Eu, la fel ca toata lumea, imi doresc sa obtina un rezultat cat mai bun.
DAR TU LA CE TE ASTEPTI DIN PARTEA LUI?
La o clasare in primii 30. Asta mi-ar placea. As fi multumit si cred ca si el ar fi!
DE CE NU VORBESTI DESPRE COLEGII TAI?
Pai, eu consider ca nu sunt cel mai in masura sa fac lucrul acesta. Este un singur coleg despre care chiar mi-as permite sa vorbesc daca voi fi intrebat. Este de fapt o colega si totodata cea mai buna prietena a mea. O cheama Iulia Craciun.
ESTE ADEVARAT CA TRAIESTI O RELATIE DE AMOR ALATURI DE EA?
Nu. Astea sigur sunt glume! Nu as vrea sa stric relatia pe care o am cu ea in acest moment pentru nimic in lume! Oricum, pot sa pun pariu ca daca o intrebai pe ea acelasi lucru, inceapa sa tipe si sa zica: "Doamne, fereste!". Ar fi simulat faptul ca i se face rau. Atat de bine o cunosc. Ii multumesc antrenorului meu de fiecare data pentru ca a adus-o la Dinamo si ca avem ocazia sa fim coechipieri. Chiar el imi povestea ca pe vremea cand era sportiv avea momente in care dorea sa mearga la antrenament numai ca sa rada cu colegii si sa ce a mai facut fiecare! Asa mi se intampla si mie acum.
CARE A FOST CEA MAI BUNA CURSA PE CARE AI FACUT-O IN ACEST SEZON?
In Bulgaria, la Borovets. De fapt a fost o singura mansa, mansa a doua! Am venit la 3 secunde de Stefan Georgiev si la 1,7 sec de Ioan Nan. A fost un traseu destul de lung!
CARE SUNT ATUURILE TALE? TALENTUL SAU MUNCA?
Munca. Tot ceea ce fac, eu fac prin munca.
CREZI CA VEI AJUNGE VREODATA SA PARTICIPI LA JOCURILE OLIMPICE?
Nu stiu. Eu asa imi doresc. Sper sa pot sa merg la proba care imi place cel mai mult, Coborare. De fapt, sper sa mi se permita sa merg, ca daca ar fi dupa mine...
SPUI CA PROBA TA PREFERATA E COBORAREA CAND TU ESTI PE LOCUL 3371 IN LUME LA ACEASTA PROBA? INAINTEA TA ESTE SI GOLAES, CARE ACUM E OSPATAR LA OFFICE!!!
Ce sa fac daca nu am mai avut ocazia sa particip de 4 ani la o cursa de Coborare? in fiecare an a intervenit cate ceva, iar anul asta, cand pe final de sezon aveam programate cateva Coborari, au aparut problemele medicale. Asta este!
DAR CREZI CA VEI AVEA EVOLUTII MAI BUNE LA COBORARE DECAT AI AVUT PANA ACUM LA SLALOM SI LA SLALOM URIAS?
Pentru ca imi place viteza, am curajul sa imi dau drumu pe orice partie. Am calitati fizice si, cel mai important, am si pregatirea fizica necesara care sa-mi permita sa evoluez bine la Coborare! Acum sper sa am ocazia sa vad daca este asa cum cred eu!
DE CE AU NEVOIE ROMANII PENTRU A FACE PERFORMANTA IN SCHIUL ALPIN?
De aproape tot! Multe antrenamente pe zapada si o foarte bune pregatire fizica. Eu sunt de parere ca pregatirea fizica este extraordinar de importanta. Am simtit acest lucru pe pielea mea. La capitolul echipament, putem spun ca romanii de top au inceput sa aiba cate ceva, dar mai e mult pana departe.
PREGATIREA PE ZAPADA INSEAMNA FOARTE MULTI BANI. CE II IMPIEDICA PE ROMANI SA FACA PREGATIREA PE USCAT, PREGATIREA FIZICA?
Probabil ca se gandesc ca daca nu schiaza nu are rost sa se antreneze. Sau poate pur si simplu nu le place. Nu pot sa-mi dau seama. Eu, personal, abia astept sa pot sa ma reapuc de antrenamente pe uscat!
CATI BANI CHELTUIESTI INTR-UN SEZON DE SCHI?
Nu stiu sa-ti spun o suma exacta! Dar pot sa spun ca numai pe schiuri ,bete si bocanci, anul aceasta am platit aproximativ 5.500 de euro.
ACEEASI SUMA A PLATIT-O SI DRAGOS STAICU. IN PROPORTIE DE 99% EL ESTE CALIFICAT LA OLIMPIADA, IAR TU VEI STA SI TE VEI UITA LA TELEVIZOR!
El este cu 5 ani mai mare! Are alta experienta. Nu pot sa fac altceva decat sa lupt in continuare!
CARE VOR FI VARFURILE SCHIULUI ALPIN ROMANESC DUPA CE IOAN NAN, DRAGOS STAICU, BIANCA NAREA SI SMARANDA MUNTEANU SE VOR RETRAGE?Le vor lua altii fata inainte sa se retraga.
DACA ROMANIA AR AVEA UN LOT NATIONAL DE SCHI ALPIN, CINE AR TREBUI SA FIE NUMIT CA ANTRENOR?
Florin Cristea.
SUNT UNII CARE IL CONTESTA!
E treaba lor. Aceasta este parerea mea si sunt sigur ca multi dintre oamenii care au lucrat cu el cred la fel. Chiar si cei care nu se inteleg cu el in viata de zi cu zi.
ESTE FLORIN CRISTEA CEL MAI BUN ANTRENOR DIN ROMANIA?
Eu asa cred si asa spun. Nu vorbesc numai ca sa ma aflu in treaba. Ma uit la mine, imi amintesc ce am fost si vad ce am ajuns. Nu imi trebuie alte argumente.
CE AI FOST SI CE AI AJUNS?
Asta poti-i sa-i intrebi pe toti cei care au vazut cum am crescut de la 12 ani, de cand m-a luat, si pana acum.
DE CE IL COPIEZI TOT TIMPUL PE ALEXANDRU BARBU?
Cand l-am copiat eu pe Alexandru Barbu?
INTOTDEAUNA! NICIODATA NU RECUNOSTI NIMIC! CHIAR SI ACUM IL COPIEZI!
Eu sunt obisnuit sa-mi asum raspunderea pentru ceea ce fac. Dar nu cred ca-l copiez pe Alexandru Barbu. Daca s-a intamplat vreodata, nu a fost cu intentie. Il admir pentru ceea ce face. Poate, in subconstient, am incercat sa iau ce mi s-a parut mie ca are mai bun.
LILLA PETROCZKI TE ADMIRA FOARTE MULT. AI FACE ECHIPA CU EA?
Ma admira? Ma bucur sa aud asta! Da, mi-ar placea sa faca parte din echipa noastra.
CREZI CA IULIA CRACIUN AR ACCEPTA ACEST LUCRU?
De ce nu?
ACUM E SINGURA FATA DIN ECHIPA VOASTRA. E REGINA! POATE NU I-AR PICA BINE SA MAI APARA INCA O FATA LANGA VOI! NU TE-AI GANDIT LA LUCRUL ACESTA?
O cunosc prea bine pe Iulia Craciun si nu cred ca ar deranja-o! Ar avea cu cine sa stea in camera, nu ar mai fi nevoita sa stea singura sau cu baietii.
DAR SI ASA EXISTA UN DEZAVANTAJ. S-AR APROPIA DE LILLA SI S-AR INDEPARTA DE TINE.
Asta nu stiu cat m-ar incanta. Nu mi-ar placea deloc. M-am obisnuit cu Iulia! Dar pana la urma, daca ea e fericita, eu ma bucur pentru ea.
DE CATE CURSE ARE NEVOIE UN SCHIOR DE ROMANIA INAINTE DE JOCURILE OLIMPICE?
Eu cred ca e nevoie cam de 10-15 curse pentru fiecare sportiv la proba in care este calificat si de vreo sapte pe partii medii sau grele.
CARE A FOST CEL MAI IMPORTANT REZULTAT AL CARIEREI TALE DE PANA ACUM?
Anul acesta am castigat titlul national de juniori la Combinata Alpina si m-am clasat pe locul al doilea in aceeasi proba la seniori.
DAR CREZI CA MAI AJUNGEAI LA ACESTE PERFORMANTE DACA LA COMBINATA ALPINA S-AR FI PREZENTAT TOTI SPORTIVII?
Nu se stie, poate as fi ajuns! Dar nu mi se pare normal ca cineva, oricine ar fi, sa zica ca daca veneau ei, eu nu castigam. Nu este vina mea ca nu au venit. Iar daca nu au venit ei, eu ce trebuia sa fac? Sa nu iau startul ca nu sunt ei?
NU AM SPUS ASTA, DAR SE APLICA PROVERBUL ALA: "CAND PISICA NU-I ACASA, JOACA SOARECII PE MASA"!
Nu mor caii cand vor cainii.
CARE ESTE CEA MAI BUNA SLALOMISTA DIN ROMANIA? LILLA PETROCZKI SAU SANDRA NAREA?
Nu s-au mai intalnit intr-o confruntare directa de mult timp, iar dupa puncte nu poti sa te iei mereu, mai ales ca ele sunt destul de apropiate din punctul asta de vedere.

18 comments:

naomy said...

esti frumos rau ionica cred ca m-am indragostit de tine

Jon said...

si pe aici sunteti cu caterinca ? credeam ca numa pe hi5 se intampla asta :))))))

naomy said...

Sper sa nu te superi ca se mai face caterinca?

marius bucuresti said...

Dar nu crezi ca te antrenezi prea tare de ai ajuns la 18 ani sa ai hernie de disc.Sau antrenamentele tale sunt prea puternice,antrenorul tau nu vede ca nu poti si te rupe cu forta la sala.

Jon said...

Intradevar suprasolicitarea a fost una din cauzele herniei de disc. Dar la mine este si o chestie ereditara. Alta cauza ar fi frigul...ca ne mereu stam in frig pe ghetar ne antrenam la temp -10 , -20 ... iar la schi toate socurile le preiau genunchii si coloana. Da,este intradevar ceva ciudat ca am la 18 ani hernie de disc...am fost la domnul doctor Pompiliu Popoescu si nu i-a venit sa creada ... eu incerc sa imi fac tratamentul cum trebuie si sper sa fie mai bine. Altceva nu am ce sa fac.

Anonymous said...

haios asta mic,imi place

Anonymous said...

fa interviuri si cu astia mai "batrani" intreaba-i si daca se insoara :)))))))))))

Anonymous said...

Da da bine scris ca sunt batrani rau.Si sa faca si copii sa vina cu nevasta la concurs sa aibe suporteri si fan pe margine.poate asa se inmultesc si sportivi

Anonymous said...

/:)care-i fazau copii pe margine?

Bernadeta Szwagiel said...

E simplu. (Sorin Anghel)

Anonymous said...

pai stai explica daca tot e asa de simplu:P

Navol Oltenita said...

Publicul! Iar daca si asta e un mister pentru tine, tine cont ca e vorba de un adevar descoperit noua de Dumnezeu si pe care nu-l putem pricepe cu mintea noastra. (Sorin Anghel)

Anonymous said...

pai e faza ca nu prea e public adica la noi la cancursuri mai deloc bine cu exceptia in care mai apare o mihaela radulescu:))si in plus la noi in tara mai numeni nu e interesat de schi ptr ca pe val e fotbalu si scandalu'

Navol Oltenita said...

Asta nu mai e problema noastra!

Anonymous said...

bai orce ar fi eu cred k ionica asta e f handikapat°imi pare rau k ti'o spun dar asa se pare!la 17 ani la 100 hsi ceva de puncte°mai dao ma!shi iate de mana k iulia shi ducetiva amandoi tare!

Anonymous said...

asa o fi dar nici cu tine nu mie rusine la limba romana se vede ca nu iti merge rasnitza prea bine

Anonymous said...

crezi s zici k ionikca shi iulia sunt sportivi adevarati,sincer acuma.iulia a plecat de l clubul unde erau surorile narea shi akum e praf k s dus la dinamo a lasato shi prietenu,imi ena imi pare rau k a plekat de la clubu in care sunt shi surorile narea,din cata am auzit tatal fetelor s zbatut s o aduca p iulia in lotul national,iar ea i"a a dat dovada de nesimtire,sincer!nu mai vreau s maoi aud de toti prosti din schiul romanesk!!!!!(Narea Luisa)

Anonymous said...

cum e sa iti scrii singur interviurile si sa iti raspunzi singur la ele ? niciunu nu face performanta.se dau mari fara rezultate,toti din generatia gen ioanide