Monday, April 20, 2009

REKA KOPACZ: "NOI TREBUIE SA NE MAI ANTRENAM MULT"






Kund si Reka Kopacz sunt doi frati din Miercurea Ciuc. La ultima editie a Campionatului National de Schi Alpin, cei doi au obtinut rezultate excelente. Reka, 16 ani, este cea mai frumoasa schioare din Romania si una dintre cele mai bune sportive de la schi alpin la categoria ei de varsta.
SE POATE FACE O COMPARATIE INTRE FRATII KOPACZ DIN ROMANIA SI FRATII KOSTELIC DIN CROATIA?
Noi nu putem fi comparati cu fratii Kostelic. Noi avem ceva rezultate in tara, dar intre noi si fratii Kostelic este o diferenta foarte mare. La varsta noastra, ei erau deja castigatori in concursurile internationale. Noi trebuie sa ne mai antrenam mult.
ESTI CEA MAI FRUMOASA SCHIOARE DIN ROMANIA. ESTI CEA MAI BUNA FATA LA JUNIORI MICI. CE ITI MAI DORESTI IN CLIPA DE FATA?
Ca sunt cea mai frumoasa, e relativ. Oamenii au opinii diferite. Eu nu ma cred cea mai frumoasa. Imi doresc sa ma antrenez mai mult in sezonul viitor, ca sa pot merge la cursele din strainatate. In afara de schi, vreau sa invat cat mai bine la scoala.
IN FAMILIA VOASTRA PE CINE SE MIZEAZA MAI MULT ATUNCI CAND VINE VORBA DE SCHI? PE TINE SAU PE KUND?
Pe Kund, desigur. El este mult mai telantat decat mine, dar tata ma incurajeaza si pe mine spunandu-mi ca as fi mult mai buna daca m-as antrena serios. Kund are forta, eu stau mai bine cu tehnica.
TU DE CE NU TE ANTRENEZI SERIOS?
Nu sunt ambitioasa, dar sezonul acesta am capatat incredere in mine si de acum inainte ma voi antrena cat mai mult.
CARE ESTE SCHIOAREA TA PREFERATA?
Din tara imi place Edit Miklos. Din strainatate, le admir pe Lindsey Vonn si Lara Gut.
CE FEL DE ZAPADA DE AVANTAJEAZA?
Cea care nu-i moale, dar nici prea inghetata. Ma refer la zapada pe care o gasesti pe partie la prima ora, cand e frumos batuta. Nu-mi place gheata deloc.

DE CE NU AI LUAT STARTUL LA NICI O CURSA FIS IN ACEST SEZON?
N-am fost bine pregatita. Daca as fi mers, as fi facut multe puncte. Mai bine ma duc anul viitor si sper ca o sa fie bine.
VA AJUNGE ROMANIA SA CASTIGE VREODATA O MEDALIE LA JOCURILE OLIMPICE DE IARNA?
Totul este posibil, dar eu nu prea cred. Nu se intampla nimic daca nu castiga Romania o medalie la Olimpiada. Oricum este destul ca am ajuns si acolo.
NU TI SE PARE CA ROMANII GRESESC ATUNCI CAND SE MULTUMESC DOAR CU O CALIFICARE LA OLIMPIADA? NU AR FI NORMAL CA EI SA-SI DOREASCA MAI MULT LA ACEASTA COMPETITIE?
Ba da. Acolo, un rezultat mare nu inseamna doar sa urci pe podium. Important este sa se vada ca a vrut ceva. La Jocurile Olimpice sunt sportivi cu experienta destul de mare. Edit are multa experienta mare acum. Sa speram ca o sa fie destul pentru un rezultat mare in Canada.
TU CAND VEI AJUNGE LA JOCURILE OLIMPICE?
Vai de mine. Nu stiu daca vreau sa particip la Olimpiada, dar mi-ar placea sa fiu prezenta la Sochi, in 2014.
CE INSEAMNA SCHIUL ALPIN PENTRU TINE? UN JOB SAU UN HOBBY?
Doar un hobby.
SI CUM AI REUSIT SA AJUNGI CAMPIOANA LA JUNIORI MICI?
Imi place sa schiez foarte mult si atunci cand pot, o fac cat mai bine. Inca nu stiu daca vreau sa traiesc din schi. Lucrurile se mai schimba in viata.
CE LUCRURI ITI PLAC? CE ITI DORESTI SA FACI IN VIATA?
Ma intereseaza medicina, actoria, pedagogia, sportul, justitia, aproape tot.
FRUMOASA ESTI, DESTEAPTA ESTI, POTI AJUNGE O MARE ACTRITA. POATE AJUNGI SA JOCI IN "REGINA"!
Ce este "Regina"?
UN FILM DE LA ACASA TV, DESPRE NISTE TIGANI, IN CARE JOACA CEI MAI MARE ACTORI AI ROMANIEI.
Nu stiu in ce film as vrea sa joc. Sunt atrasa mai mult de teatru decat de film. Daca as ajunge o actrita mare poate as incerca sa joc si intr-un film.