Tuesday, April 21, 2009

Norbert Nagy: "Olimpiada este mai mult un obiectiv turistic"






Schiorul Norbert Nagy a iesit la rampa anul trecut, atunci cand a schiat foarte bine in probele de Slalom de la Campionatul National de Schi Alpin. Atunci a iesit vicecampion national de juniori, impresionand pe toata lumea prin stilul sau. Din pacate, anul acesta schiorul din Miercurea Ciuc nu a mai stralucit.
DE CE NU AI MAI PARTICIPAT LA NICI O CURSA FIS IN ACEST SEZON?
N-am avut bani sa ma pregatesc afara si in tara ne-am antrenat in ploaie si pe noroi, din pacate. Nu m-am simtit in forma pentru competitie.
ANUL TRECUT AI AVUT O EVOLUTIE ADMIRABILA LA JUNIORI, IN PROBA DE SLALOM DE LA CAMPIONATUL NATIONAL DE SCHI ALPIN. DE CE ITI PLACE MAI MULT ACEASTA PROBA?
Am avut mai multe posibilitati. In plus, am fost mai motivat pentru ca a fost ultimul an de juniori. Impreuna cu parintii mei, am dat tot ce am putut si as fi vrut sa fiu campion national. Dupa tot acest efort m-am ales cu cel mai mic sprijin. Asta m-a pus foarte mult pe ganduri si m-a facut sa-mi pierd motivatia.
CATE ANTRENAMENTE AI FACUT IN ACEST SEZON?
Cand au fost bani la club n-a fost zapada. Si astfel m-am antrenat 10 zile in 20 de porti, cate 3 ore pe zi. Anul trecut, cand eram cu tatal meu in Italia, eram pe partie de la ora 9 pana se opreau instalatiile de transport pe cablu. Chiar daca nu aveam de multe ori porti montate, eu m-am antrenat. Am facut kilometri prin slalomuri imaginare.
PARE INCREDIBIL, DAR IN ACEST MOMENT ROMANIA ARE 4 SPORTIVI PE POZITIE DE OLIMPIADA. CREZI CA VOR PUTEA SA SE MENTINA TOTI IN TOP 500 PANA ANUL VIITOR, IN IANUARIE?
Depinde de concursurile la care participa, daca se vand puncte FIS sau le castiga ei. In mare, Olimpiada este mai mult un obiectiv turistic si nostalgic. Noi ar trebui sa ne concentram pe concursuri care sa ne dea satisfactii, nu sa fim la coada clasamentului doar pentru ca vrem sa fim la Vancouver.
CARE ESTE CEL MAI BUN SCHIOR ROMAN?
Ioan Nan, cu siguranta! Am putea fi mai multi daca cineva si-ar da mai mult interesul sa ne organizeze sub forma unui lot national, mai ales ca suntem putini.
CINE TE-A SURPRINS IN ACEST SEZON?
Am stiut ca Kund Kopacz are pregatirea necesara pentru a obtine rezultate bune si nu m-a dezamagit. Pregatirea de afara s-a vazut si in cazul lui.
ACUM, PRIVIND REZULTATELE DE LA CAMPIONATUL NATIONAL, CE NUME NU TE ASTEPTAI SA APARA PE PODIUM?
Dragos Staicu, dar ma bucur pentru el. Fiecare realizarea a unui schior roman trebuie sa ne bucure pe toti. Asta ne face mai valorosi in ochii lumii, nu?
CUM POATE FI INVIORAT SCHIUL ALPIN ROMANESC LA NIVEL DE COPII SI JUNIORI?
Prin cantonamente la Sinaia, in Valea Dorului. La copii au fost intotdeauna lupte grele cine sa mearga la concursurile de afara. N-a fost o idee rea atunci cand s-au facut preselectii inainte de concursuri internationale. Asa se vedea forma din acel moment a schiorului respectiv. Nu se facea selectia din amintiri... Au fost ani cand nu s-au tinut "nationalele" si atunci mergea cine a castigat in anul precedent lucru, care nu era intotdeauna cea mai buna solutie.
CUM TI S-A NASCUT PASIUNEA PENTRU MIXAT?
Inainte de fiecare concurs ascultam muzica si scapam de stress. Saptamana trecuta am participat la un campionat de DJ organizat de unul din primele 3 radiouri online ascultate in Europa, www.justmusic.fm , unde din 460 de participanti , am luat locul 3 si am castigat premiul juriului pentru profesionalism. Acest premiu consta in deschiderea unei noi emisiuni care va fi condusa de mine saptamanal, pe radioul respectiv. Pentru iubitorii de muzica house, gasiti mixul live din concurs pe site-ul http://www6.zippyshare.com/v/55657069/file.html
TATAUL TAU A REALIZAT O PERFORMANTA UNICA PENTRU ROMANIA PRIN FAPTUL CA A FACUT PARTE DIN SINGURA ECHIPA A ROMANIEI CARE A PARTICIPAT LA JOCURILE OLIMPICE. LUCRUL ACESTA NU ESTE SUFICIENT DE MOTIVANT PENTRU TINE CA SA FACI TOT CE ITI STA IN PUTINTA PENTRU A AJUNGE LA OLIMPIADA?
As vrea sa mentionez faptul ca tatal meu juca saptamanal 4 meciuri, in vreme ce anul acesta, la schi alpin, s-au organizat doar doua concursuri pentru sniori. Hocheiul la acea vreme nu se facea pe banii parintilor. Sportivii erau uniti si stiau ce vor. Nu era nici o diferenta intre echipa Romaniei si celelalte echipe din lume. Erau aceleasi conditii de pregatire.




1 comment:

Lore said...

Excellent interviu. Mare pacat ca nu exista sprijin serios pentru acesti tineri atat de talentati cum este Norbert Nagy.