Wednesday, April 15, 2009

Kund Kopacz: "Bonis este cel mai bun antrenor"






Kund Kopacz s-a remarcat anul trecut, la "nationalele" de schi alpin. Sezonul acesta, la aceeasi competitie, schiorul din Miercurea Ciuc a dovedit ca titlurile castigate la "juniori mici" nu au reprezentat o surpriza si a reusit sa obtina titlul national in proba de Slalom Urias. Mai mult, Kund a reusit sa se claseze pe locul 3 si la "Uriasul" seniorilor.
CUM A FOST ACEST SEZON DE SCHI PENTRU TINE?
Kund Kopacz: A fost cel mai bun de pana acum pentru ca am schiat mai mult decat in celelalte sezoane. M-am antrenat mai mult singur si am reusit rezultate relativ bune. Ma bucur pentru cele 92 de puncte FIS facute in Italia. Ma cam enerveaza faptul ca am mers dezastruos in Germania, la "mondialele" de juniori, dar a fost primul sezonul afara. Nu mai concurasem deloc in strainatate in ultimii trei ani. E ceva nou pentru mine. E altfel decat la copii. Stresul e mai mare. Ma bucur pentru rezultatele de la "nationale".
DE CE TE ANTRENEZI SINGUR?
Pentru ca tata nu poate sa fie langa mine. El are treaba lui si nu am putut sa angajam un antrenor. Sper ca sezonul viitor sa am pe cineva.
VA FI UN ANTRENOR DIN TARA SAU DIN STRAINATATE?
Ferencz Bonis, despre el este vorba. M-am antrenat mult cu el. Eu cred ca el este cel mai bun antrenor pentru ca ma influenteaza si psihic, nu doar tehnic.
BONIS NU MAI ANTRENEAZA IN ROMANIA. CREZI CA VA ACCEPTA SA TE ANTRENEZE?
Sper, pentru ca tata si un prieten vechi a vorbit cu el. Eu nu am fost de fata.
CAND INCEPI PREGATIREA PENTRU SEZONUL VIITOR?
Probabil ca in luna mai, dar nu sunt sigur, pentru ca am teze la scoala. Voi participa la toate concursurile de Cross Country cu bicicleta.
ESTI LA FEL DE BUN SI ACOLO?
Nu stiu. Anul trecut am iesit tot timpul pe locul doi. Am participat la maratonul de la Sf. Gheorghe, am fost si la Triatlon.
INSEAMNA CA ESTI BUN!
Probabil. Imi place Adventure Race-ul. Voi participa la Gyilkos-to Adventure Race. M-as duce si la Carpathian Adventure Race, dar n-am varsta si n-am echipa.
CE NU ITI PLACE LA SCHI?
Antrenamentele pe uscat si conditiile de lumina proasta. Nu pot sa concurez daca vremea e intr-un fel rea. Daca ninge nu ma deranjeaza pentru ca imi place atmosfera. Nici frigul nu ma deranjeaza. ma enerveaza cand cerul este innorat si nu vezi nimica
DACA AJUNGEAI LA "NATIONALE", CAND S-A TINUT COMBINATA ALPINA, PROBABIL CA AI FI CASTIGAT TITLUL DE CAMPION NATIONAL LA JUNIORI. A NINS, A FOST FRIG, A FOST EXACT CUM ITI PLACE TIE!
Din pacate, n-am reusit sa ajung.
DINTRE SCHIORII DIN ROMANIA, CARE ITI PLACE CEL MAI MULT?
Edit Miklos si Ioan Nan.
REPREZINTA EI UN EXEMPLU PENTRU TINE?
Nu! Doar ii respect. Ma amuza ca Nan nu schiaza foarte mult si totusi merge bine. Are el un talent numai al lui. Edit este un fenomen pentru ca rezistat si uite unde a ajuns.
DE CE AI MERS PROST LA MONDIALELE DE JUNIORI?
Am fost nervos din cauza vremii, mi-a fost frig si frica. Era lapovita.
CE AI VREA SA SE SCHIMBE IN SCHIUL ALPIN ROMANESC?
Organizarea antrenamentelor, relatiile internationale si schiorii sa fie luati in serios.
CE SANSE AU SCHIORII ROMANI LA JOCURILE OLIMPICE DE ANUL VIITOR?
Edit Miklos are sanse mari sa faca un rezultat mai bun decat cele de la Campionatul Mondial de la Val d'Isere. Experienta din Cupa Mondiala o va ajuta foarte mult. Sper ca Nan sa reuseasca cele mai bune doua manse din viata lui.
TU CAND CREZI CA VEI AJUNGE SA PARTICIPI LA JOCURILE OLIMPICE?
Sper ca la Sochi, in 2014.
CARE ESTE IDOLUL TAU IN LUMEA SCHIULUI ALPIN?
Ivica Kostelic.
ESTE SI PREFERATUL MEU. CE ITI PLACE LA EL?
El nu este preferatul meu, dar il respect pentru ca, in ciuda greutatilor, a reusit sa faca din Croatia o natiune de schiori. Fara el, Croatia nu ar conta in lumea schiului alpin. La croati, schiul alpin este la fel cum e fotbalul de la noi.

1 comment:

Anonymous said...

...la croatitoate sporturile sunt cum trebuie sa fie,in nici un caz ca fotbalul la noi...pacat ca un sportiv foarte tanar compara sportul pe care probabil il va practica cu "fotbalul la noi"-mediatizarea,finantarea, scandalurile,etc din fotbalul de la noi nu au nimic de-a face cu sportul...