Tuesday, April 28, 2009

Istvan Bojthe: "Am crescut pe partie"






N-a excelat deloc la ultimele doua editii ale Campionatului National de Schi Alpin. S-a remarcat anul trecut, cand a castigat concursul de free-ride Ecoul Malinului. Istvan Bojthe are schiul alpin in sange. Este fratele multiplei campioane nationale de junioare, Kinga Bojthe, iar tatal sau are in administrare partia de la Tolvajos.
SEZONUL ACESTA, LA CAMPIONATUL NATIONAL, NU AI URCAT NICIODATA PE PODIUM. NU ESTI DEZAMAGIT DE REZULTATELE TALE?
Nu, nu sunt. A fost primul meu sezon la juniori mari si nu ma asteptam sa intru in primii trei, chiar daca la Combinata nu a venit toata lumea. In acest sezon n-am reusit sa obtin rezultate de care sa pot fi mandru, dar sper sa reusesc la anul. CE ITI LIPSESTE PENTRU A PUTEA FACE PERFORMANTA?
Conditii si putin mai multa ambitie. Am nevoie de mai multe antrenamente. Ar fi bine sa nu depindem de ninsori, sa schiem pe partii mai lungi si mai abrupte. Acest lucru ar fi posibil in strainatate, dar si la Poiana Brasov sau la Sinaia. Eu trebuie sa fiu si la scoala si din pacate nu pot sa fac si scoala si schi in acelasi timp. Nu putem sa fim pe zapada nici macar trei luni intr-un sezon. Ne-ar trebui sa schiem mai mult, sa stam mai mult pe zapada pentru a obtine rezultate mai mari.
CE ITI OCUPA MAI MULT TIMP? ANTRENAMENTELE SAU ADMINISTRAREA PARTIEI DE LA TOLVAJOS?
Antrenamentele, desigur. Tatal meu se ocupa cu administrarea partiei. Eu doar l-am ajutat cu site-ul. Dar asta nu e o munca, ci o preocupare utila si interesanta pentru mine.
DACA TE-AR PUNE CINEVA SA FACI UN LOT NATIONAL DE JUNIORI FORMAT DIN 5 SPORTIVI, PE CINE AI INCLUDE IN ACEST LOT?
Daca exclud juniorii care in acest an au fost in ultimul sezon de juniorat, trebuie sa ma gandesc putin. Sigur trebuie sa fie acolo Kund Kopacz si Ioan Achiriloaie. Langa ei as pune-o pe Reka Ferencz, Sorina Sandu si pe Danut Moldovan, daca se antreneaza in continuare la fel de mult cum a facut-o in acest sezon.
ANUL TRECUT AI REUSIT SA CASTIGI ECOUL MALINULUI. A FOST O ADEVARATA SURPRIZA. ITI PLACE MAI MULT SA SCHIEZI FREE-RIDE SAU PE PARTIE?
E greu sa-ti spun. Imi place foarte mult libertatea si adrenalina in timp ce schiez, dar am crescut pe partie si am petrecut prea mult timp la antrenamente si cu echipa ca sa spun ca iubesc mai mult free-ride-ul.
ANUL ACESTA, ORGANIZATORII CONCURSULUI DE PE VALEA MALINULUI AU PUS O TAXA DE PARTICIPARE DE 50 DE LEI. NU TI SE PARE CAM MULT?
Sa fiu sincer, nu mi se pare prea mult daca include si urcarea cu telecabina. Daca te uiti la taxele de la telecabina din Sinaia o sa-mi dai dreptate. Daca voi avea ocazia o sa ajung acolo. Nu ma sperie taxa de participare.
SORA TA, KINGA, A CASTIGAT TOATE TITLURILE NATIONALE DE JUNIOARE IN ACEST SEZON. TE ASTEPTAI LA ASTFEL DE REZULTATE DIN PARTEA EI?
Da, am sperat sa fie asa. Anul trecut s-a accidentat si n-ar fi fost frumos sa treaca prin juniorat fara medaliile de aur la gat. Ma bucur ca a reusit sa castige toate probele.

No comments: